vismut

Måndag

Publicerad 2011-10-31 19:36:01 i Allmänt

Värt att notera från måndag 31 oktober:

  • Jag har en snäll kontorskompis som lite vänligt säger till att jag har t-shirten ut och in innan jag går iväg på möte.
  • Jag har skickat in en artikel till Biochemical and biophysical research communications, BBRC. Hoppas verkligen den blir accepterad och det fort. Impact factor är bara 2.595, ett rejält steg tillbaka från PNAS, men jag vet att andra håller på med samma grej och jag vill bara ha ut mina resultat snabbt för den kommer bli citerad ganska mycket tror jag. Hoppas hoppas hoppas.

Dagens spartips:
Efter sista lönen nådde mitt sparkonto nivåer det aldrig varit på tidigare. Hur? Kanske för att jag sparar in på de små utgifterna. Jag har fått en vårta under foten och när jag surfade på apoteket.se och såg att de skulle ha 289:- för det mest effektiva medlet litade jag på mamma som sa att de försvinner med tiden. Men så idag när jag skulle frysa ner ett prov i flytande kväve (-196grader) fick jag den briljanta idén att använda resterna av kvävet till kyroterapi på mig själv!


Sagt och gjort. Till vänster om kvävet är metoderna som inte fungerar. Metallspateln blir inte kall nog. Sprutan och engångspipetten kan inte suga upp flytande kväve och att applicera en droppe på vårtan med sked fungerade inte heller. Fungerade gjorde dock att hålla en tratt mot vårtan och hälla på det flytande kvävet.

Vet inte hur länge behandlingen ska pågå. Jag gjorde två försök men slutade när det började kännas riktigt otäckt - d.v.s efter 2s båda gångerna.
Jaja, jag kanske får testa igen om den inte försvinner men något har i alla fall hänt för det har inte varit skönt att gå efter behandlingen och tåhävningar i smithmaskin på gymmet med många kilogram på axlarna var - oskönt.

Kommentarer

Postat av: Johan

Publicerad 2011-10-31 19:59:54

grannarna hade någon apoteksvariant med flytande kväve. De kylde ner en tops modell större i en halminut och sen satte man topsen måt vårtan en halvminut

Postat av: Madde

Publicerad 2011-10-31 20:20:11

Jag hade en vårta på en finger när jag va liten. Den kylde de bort med en tops o det tog bara en gång!

Postat av: Björn

Publicerad 2011-10-31 20:35:50

Johan: Mm, det är den som kostar 289:- låter det som. Står att man ska ha den mot vårtan 30s men jag tvivlar ju på att det är lika kallt som the real deal, -196grader, alltså borde tiden minskas i min metod.



Madde: När jag optimerat min metod kommer det bara krävas en gång då också!

Postat av: Ulrika

Publicerad 2011-11-01 00:55:35

I vissa "vårtmedel" förr var det nog eter har jag för mig. Du kanske ska testa enkombo. Frysning + uttorkning!

Postat av: Björn

Publicerad 2011-11-01 06:48:12

Och myrsyra!

Postat av: Åsa

Publicerad 2011-11-01 07:49:36

står det 65 minuter på timern??

Postat av: Björn

Publicerad 2011-11-01 08:45:18

Nej Åsa. 65 timmar 8 minuter och 2* sekunder.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela