vismut

Every new beginning comes from some other beginning's end

Publicerad 2011-10-27 19:33:19 i Allmänt

Dagen till ära fick jag användning för min Downregulated-tröja. Mer passande situation får man leta efter om man nu vill att t-shirten ska uttrycka det man känner.


Efter att i princip ha haft daglig kontakt sen mars 2007 gjorde Rikard idag sin sista dag med mig på labb - på måndag flyttar han till Los Angeles. Det känns verkligen som att något kommer saknas efter det här. Alla störda SMS, alla knäppa saker på labb och allt annat roligt vi har gjort ihop.

Vi har:

Labbat ihop.


Tränat ihop.


Druckit öl i Köpenhamns rådhus ihop.


Varit spända inför konferenspresentationer ihop.


Sett andra sidan jordklotet ihop.


Dummat oss på hotellrum ihop.


Riskerat livet i Peking ihop.


Ätit världens godaste pommes med bearnaisesås ihop.


Badat ihop.


Varit tvungna att följa med på shopping sjuka ihop.


Letat ekoxar ihop.


Sovit ihop (men han är nog glad att slippa det då jag har gått i sömnen 50% av gångerna...).


Blivit jättefulla under schackspelande ihop.


Vi har också varit skitförbannade på varandra (fråga Åsa...). Diskuterat massor med forskning. Snackat skit. Hjälpt varandra. Och haft jäkligt roligt.

So what now it's plain to see we're over
And I hate when things are over when so much is left undone

Kommentarer

Postat av: Mikaela

Publicerad 2011-10-28 10:50:58

Åh, vilken fin kärleksförklaring. Jag blir nästan tårögd!

Postat av: Björn

Publicerad 2011-10-28 11:52:26

Då skulle du ha sett mig när jag skrev utkastet i tisdags...

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-10-28 13:51:04

Det blev ett jäkligt stort tomrum här på labbet. Idag är nog dem mest sagda meningen här: -det är så tomt utan Rikard.



Ingen Rikard på fredagsmötet!

Postat av: Rille - smygläsaren

Publicerad 2011-10-28 19:14:01

Tack Boppe! Verkligen roligt att se. Visade mor, och hon blev tårögd, hahaha.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela