vismut

Baka baka samma kaka

Publicerad 2011-09-20 19:30:07 i Allmänt

Min fikavecka på jobbet den här veckan vilket innebär tömma diskmaskinen och ha med fika till onsdagsfikat. Hopp. Som vanligt på min höstterminfikavecka blir det äpplekaka.

 

Jobbet ja. Det är så skönt när man är först av alla på plats (06.35) och kan se på de flesta andra som är kvar när man går hem (16.20). Fast varför egentligen? Fick en läsvärd artikel ur Lab Times om överproduktionen av disputerade från Bossen. Mm, man skulle blivit ingenjör eller inte pluggat alls men hur lätt är det att veta sånt när man är 19 år och tycker att biokemi/proteinkemi är skitroligt? Det tycker jag i och för sig nu 9 år senare också men, äh, ja, ni fattar.

 

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-09-23 10:26:33

Men äh! Nu blev jag lite deppad av att bli påmind om den krassa framtidsutsikten igen ju.



Man får väl tröstäta kakor istället.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela