vismut

Baktankar

Publicerad 2011-09-14 18:00:13 i Allmänt

Så här är det på labb: Gemensamma saker gör man bara om man verkligen måste och ofta är det förhandlingar mellan oss vem som ska göra vilken buffer eller vem som ska beställa vad (förutom handskar - det är Hannas uppgift, vi andra hör inte vad Norrköpingssnubben i telefon säger. Lika barn leka bäst, typ).

Idag behövdes det en ny stocklösning. Rikard hade varit snäll och lämnat 30µl men jag behövde 40µl... Egentligen var det här ett typexempel på att det var Rille som skulle göra ny men han började smickra mig så dant så att jag sa ok. Både Rikard och Hanna blev förvånade att smicker bet på mig men då kom mitt motkrav på Rille - Du beställer framkallningsvätska. -Ok!

Haha. Jag gick in i vågrummet. Vägde upp 1.0027g på första försöket (skulle ha 1g...). Blandade med 10ml vatten och pyttsade sen upp allt i 25 rör. Klar!
Rille däremot fick kämpa med en längre beställningslista än han hade tackat ja till, ramavtal och artikelnummer. Dessutom fick han ett "Det där lägger inte jag mig i" av mig. Yep, skön jargong på labb :-)

Idag kom dessutom ersättningen till mitt dyraste misstag någonsin på labb. Om jag någon gång hamnar i en situation där jag kan få svar på vilken fråga som helst kommer jag att fråga var mina 6.9ml antikropp tog vägen. Jaja, nu har jag 6.9 nya, dyra, mililitrar...

Men jag tycker att vi kan dra av några tusen på antikroppen för frigolitlådan den kom i är också värd sitt pris. Absolut bästa modellen att ha vid preppar - inte för stor, inte för liten och med lock!


Väldigt tråkigt att inte kunna löpträna. Nu får man ju tvinga sig iväg till gymmet för att lyfta vikter istället. OBS! Ironi.
Men oj så ovan kroppen var vid styrketräning. Jag skakade efter mitt "lätta" pass igår.

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2011-09-14 22:33:55

Känner igen det där med att blanda buffertar. Bara det att dom andra blånekar om att de använt dom så det är bara jag som blandar.



Du hade kunnat få köpa en sån frigolitlåda av mig för några tusen, vi har jättemånga på labbet.

Postat av: Björn

Publicerad 2011-09-15 07:43:42

Hur går det nu då när du är hemma ett helt år? Vet dom andra hur man gör buffrarna?

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-09-17 13:49:16

1: Frigolitlådan var ju inte värd 6000 kr, du hade ju en exakt likadan på hyllan...



2: Ja jag är polare med COOR-killen i Norrköping. Du får väl testa att prata engelska nästa gång?

Postat av: Björn

Publicerad 2011-09-18 10:02:05

Nej inte 6000 men kanske 3000. Den jag hade på hyllan var absolut inte av samma grymma modell! Den jag hade tidigare tiggde Lotta till sig när hon skulle skicka ett fryspaket...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela