vismut

Bekymrad

Publicerad 2011-09-04 20:33:59 i Allmänt

I fredags skrev jag ju att jag var impad över mig själv för att jag sprang 14km så lätt. Det är jag fortfarande men idag är jag lite fundersam över hur Lidingö ska gå.

På dagens schema stod det 26 km i 6.10-6.45 min/km tempo varav 6x5min i 5.10-5.30 min/km tempo efter att ha sprungit en timma.

Jag landande på ett tempo av 6.09min/km och jag gjorde de där intervallerna och so far so good men kroppen var inte som vanligt idag. Främre lårmuskeln blev lite kort och gav mig knäont. Det är inte så farligt för det är lätt hänt när jag springer sakta och inte tar ut steget ordentligt - det blir bättre på LL.

Värre är det med min vad. Efter två timmar krampade den nästan och nu gör den ont när jag går. Eller, jag hoppas att det var kramp för jag är lite nervös att det är en bristning faktiskt. Skit! Kroppen som har känts så fantastiskt bra efter att första veckan var avklarad.

Fast jag kanske inte ska vara så orolig ändå. Nu krampade den (hoppas hoppas) efter 19km men då måste jag trots allt tänka på att innan LL har jag tre lugna km i benen sen dagen innan mot 14 i fredags och 12 igår i bra hastighet. Men ändå. Jag hade hoppats på lite bättre känsla idag :-/

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela