vismut

IKEdag

Publicerad 2011-09-15 16:40:14 i Allmänt

Det finns konstiga te-sorter.

 

Det är institutionsdag idag. Det är väldigt roligt att lyssna på proffsföreläsare som beteendevetare Lennart Lindén från Talforum. Det känns som att de talar direkt till en för de berör verkligen små grejer som man gör/tänker på varje dag.
Dessutom fick jag reda på att en av mina egenskaper jag skämts lite över, lyssna utan att egentligen lyssna, är en bra egenskap för ett långt och bra äktenskap för efter 8 år är det ändå bara samma prat som kommer om och om igen och då var det tydligen bra att kunna låtsas som att man lyssnar medan man egentligen tänker på något annat!

 

Mellanlandar på labb för man måste ju underhålla pipetteringstummen också. Nu måste väl ändå mitt prov ha torkat så jag kan gå hem och stryka skjortan till kvällens middag, fördrinken börjar ju om en timme!

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2011-09-15 18:01:34

David är bra på lyssnarminen medan han tänker på nåt heeeelt annat. Sådär uppskattat.

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-09-17 13:50:12

Hmm betyder det att vi har varit gifta i 8 år?!

Postat av: Björn

Publicerad 2011-09-18 09:15:30

Nej Hanna. Det betyder bara att jag skulle ha förutsättningar att klara mer än 8 år med dig. Lyssnade du inte?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela