vismut

#186

Publicerad 2012-04-09 14:28:10 i Allmänt

För någon vecka sen diskuterade jag med en hur aktiv fågelskådare jag är och jag sa att jag inte var en sådan som drog iväg på larm utan för det mesta bara tittar då och då nere vid Roxen. Tss. Det var innan Östergötland blev Sveriges raritetstätaste landskap! Mattias blir mer och mer kryssjägare och eftersom han ändå ska åka så...

Idag tog vi en tur till Åby och tittade in i en villaträdgård. Jag tycker den typen av skådning är pinsam men ägarna till huset kom förbi och tyckte att vi kunde gå lite närmare för att se bättre så de tyckte nog att all uppståndelse var rolig.
Fast undrar om de tänkte på att det skulle bli så här när de la ut bilden på ett forum i helgen och frågade om det verkligen var en vanlig björktrast de hade vid fågelbordet...

Svarthalsad trast (hona)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela