vismut

Redan de gamla grekerna...

Publicerad 2012-04-25 17:56:47 i Allmänt

Tre veckor innan disputationen ska avhandlingen göras offentlig för allmänheten så att alla har chansen att läsa och kritiskt granska avhandlingen. Detta sker i en cermoni som kallas 'spikning'.

Innan man får spika måste man lämna in 35 exemplar av avhandlingen till biblioteket för spridning. Efter det ska dekanus titta på avhandlingen samt kvittot från bibblan och skriva "må spikas" på två exemplar samt tillhandahålla spik och hammare.

 

Imorse spikade jag först på den officiella anslagstavlan på Campus Valla. Som tur var var John Karlsson där annars hade ingen sett mig göra det. Spikningen gick sådär. Böjde spiken något.

 

I samband med eftermiddagsfikat spikade jag även på spikstocken (en gammal stock från slussarna i Berg) som finns på HU. Eftersom jag också bjöd på tårta var publiken betydligt större här.

 

 

Här gick spikningen bättre. Träffade säkert ett förspikat hål i stocken.

Nöjd

Kommentarer

Postat av: Stolt

Publicerad 2012-04-26 06:57:08

Fantastiskt o stort grattis igen!!! Är mäkta imponerad av ditt mästerverk efter att ha försökt bläddra i den. Tjena! De enda ord jag förstod på ena sidan va and och protein ;-)

Postat av: Björn

Publicerad 2012-04-26 07:32:40

Tack! Vi får ta en lektion någon gång för jag tror inte att du förstod ordet 'protein' på rätt sätt :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela