vismut

Skapligt mör

Publicerad 2012-04-22 13:59:25 i Allmänt

Helgen:
Sim(/andnings)skola med BA-Mia på lördagsförmiddagen. Efter simningen bytte vi ut födelsedagsbarnet Madelenes trasiga sadel mot en ny och slog in den lite fint. Jag var ganska så rejält obekväm när jag där utanför simhallen skruvade bort och tog med mig hennes sadel för att gå och köpa en ny...

 

Sen bakade jag minipizzor till kvällens 30-årsfest hos Åsa:

 

 

Även om de var goda var nog chipskartongen hon fick i present av en av gästerna ännu mer uppskattad.

 

 

Även om alla chipssmaker kanske inte var de godaste:

 

Många kontakter knöts och Jufvas-Mia och jag kom överens om att hamnar jag i Stockholm ska vi dela lägenhet. Hon blev gardinansvarig.

 

Sen då kontakten som fick mig att gå upp efter bara 2.5h sömn. Åsa och Johan bor nämligen granne med en av Östergötlands riktiga hårdskådare och han, tillsammans med min gamla mattelärare, skulle idag kl. 6 åka till Jönköping för att titta på en svartvingad glada. Sagt och gjort. 06.01 var jag åter på plats ute i Nybro efter att ha cyklat mina 7.5km i regn. In i bilen som fortsatte in till stan för att hämta upp ytterligare en kille. På Barnhemsg. 15. Dvs I SAMMA HUSKOMPLEX DÄR JAG BOR. Hahaha, lite kul är det i alla fall...

 

Mycket folk på plats men dessvärre också mycket dimma.

Men jo då, vi såg allt den ovanliga gladan

 

Nu är jag mör i soffan men ska iväg och boxas om några timmar. Hade hoppats på att slockna omedelbums i soffan men det hände visst inte. Usch. Blir ett jobbigt pass idag.

Uppstigning kl. 05.00 imorgon igen för buss till Stockholm och Smittskyddsinstitutet. Tidig natt i natt...

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-04-22 17:19:36

Klart vi ska bo ihop!!man kan inte få en bättre kombo, ta jobbet :)

Postat av: Hanna

Publicerad 2012-04-24 13:47:30

Väldigt snällt att fixa cykelsadeln!



Men...



Var det inte du som satt i fikarummet härom veckan och hävdade att du inte är så aktiv som fågelskådare?

Postat av: Björn

Publicerad 2012-04-24 21:19:28

Jo, det gjorde jag faktiskt...

Postat av: Maria

Publicerad 2012-04-28 18:56:01

snygga pizzor.

Postat av: Maria

Publicerad 2012-04-28 18:57:33

snygga pizzor.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela