vismut

Sensmoral?

Publicerad 2012-08-15 21:47:11 i Allmänt

Oj så mycket som händer på tre veckor! Igår följde jag med Åsa hem efter jobbet och fick träffa på ett litet barn som både såg ut och betedde sig som ett litet barn istället för en bebis. Gå kunde han också - riktigt bra dessutom!
 
Plocka körsbär kunde han också
 
En av anledningarna till att jag var där var att passa lite på Siggisen medan mamma och pappa renoverade. Vi läste bland annat om flodhästen Figge.
 
Figge är trött och vill sova men han blir störd av en massa vänner som vill ha hans hjälp. Först kommer lejonet som vill ha hjälp att hitta sina ungar men Figge orkar inte. Sen kommer zebran som vill ha hjälp att räkna sina ränder. Inte heller här hjälper Figge till. Geparden vill ha hjälp att bli snabbare, ormen vill ha hjälp att bygga ett nytt bo men Figge vill inte hjälpa till eftersom han är så trött.

Helt plötsligt blir Figge angripen av en krokodil och skriker på hjälp från sina vänner:
 
Men ingen hjälper honom med anledningen att han inte hjälpte dom. "Figge förstod då att han gjort dem besvikna och sa förlåt". Här lär vi alltså barn att räkna ränder är lika viktigt som att rädda liv.
 
Jaja, föräldrarna fick sin kvalitetstid i alla fall.
 
Jag stannade kvar så länge så att jag kunde be om hjälp med nattdosen örondroppar. Undertiden som det rann in i örat kunde jag titta på tapetrivandet.
 
Faktum är att jag bara droppat i dropparna själv en enda gång hittills. Åsa x2, Johan, Anita, Emelie och Birgitta har alla hjälpt mig. Bara 11 dagar kvar nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela