vismut

Smygfotografen

Publicerad 2012-08-11 14:10:31 i Allmänt

Ska alldeles strax iväg på Herr och Fru Hest's bröllop men jag har redan sett det vackra paret. Jag cyklade igenom trädgårdsföreningen just när det togs bröllopsfoton.
 
Den stundande vigseln hindrar mig från att komma till Jourcentralen för en titt på mitt onda öra. Senaste dygnet har det gjort mer och mer ont och det är precis samma symptom som när jag hade öroninflammation i ytterörat för många år sen. Man kan få det av mycket bad och ja, mycket bad har det blivit sista veckan (läs om et' här imorgon). Jaja, istället för antibiotikaörondroppar med smärtstillande testar jag whiskey på fetvaddstuss i örat i kombination med ipren:
Eftersom man inte kan dricka whiskey måste man ju hitta alternativa användningsområden...

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2012-08-11 21:51:58

Som sann öronsyster gillar jag ditt initiativ med wiskey och fettvadd i örat!! Tänk (eller kanske inte!?) om patienter var lika uppfinningsrika som du Hoppas det örononda går över snart.

Postat av: Björn - rund om fötterna

Publicerad 2012-08-12 02:28:18

Vet i fan om det fungerade så rra egentligen. Därremot fungerade en massa öl (oral administrering) mycket bra så länge ingen rörde vid örat...

Postat av: Bear the Ear

Publicerad 2012-08-12 10:37:18

Can I lick your ear? That's my thing! =P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela