vismut

Som ett blixt från klar himmel

Publicerad 2012-08-14 22:16:42 i Allmänt

Gårdagen markerade starten på något nytt, eller kanske slutet på något nytt. Jag har haft förmånen att ha haft 10 lediga veckor i sommar - något som är få förunnat. Början av ledigheten tillbringades med Johan&Sigge i princip varje dag. Juli däremot har jag inte en aning om vart den tog vägen - snabbt gick den i alla fall. Augusti var lika med Turkiet men när jag ser bilder därifrån känns det redan som att det var en helt annan tid.
 
Nu är jag tillbaka på Cellbiologen plan 13 - i en ny grupp och med nya utmaningar. Tre månader framöver kan jag nämligen titulera mig cancerforskare.
 
För att markera slutet på min underbara sommar (jag hade bara tråkigt en enda dag - en fredag när ingen var tillgänglig så jag tvingades titta på Jönssonligan...) kommer här lite sommarbilder som aldrig lämnat mobilen.
 
Jag skulle ha 3kg potatis. Well, behöver jag säga att det här var första besöket på vågen?
 
Åsa spelar Nyans och ska m.h.a charader visa Johan vilken av de sex lussekatterna som är den rätta
 
Är det festival så är det
 
Sigge gör festivaldebut
 
Årets sämsta bild. Fotograf Åsa missade rätt motiv med en meter...
 
Det finns slogans och så finns det Lustigkullagrillens slogan
 
Stackars Arvid (Alfred?) blir åksjuk när han åker baklänges på X3000 och får sitta på ett framåtvänt säte bredvid en inte allt för glad kvinna. "Titta mamma! Hästar! Hästar mamma!" "Ja, håll påsen framför munnen!"
 
Pierre provianterar inför fjällvandring
 
Internet är fantastiskt. Steg-för-steg guide för hur man öppnar sin digitalkamera för att rengöra.
 

Återstår att se om jag har någon (betald) semester nästa år. Aja, den här sommaren kommer jag i alla fall bära med mig länge - testa själva!

Kommentarer

Postat av: Mikaela

Publicerad 2012-08-15 06:52:58

Men fy fan för åksjuka ungen. Eller allså, situationen. Ungen själv kan ju inte rå för det.

Postat av: Axel

Publicerad 2012-08-15 08:05:50

Finns inget som heter X3000 :) SJ3000 heter konceptet, fordonslitteran heter X55:) Sorry men kunde det inte låta slinka som "soon to be lokförare". Var det verkligen den nya X55:an du åkte? Du har inte skrivit fel på X2000?

Postat av: Björn

Publicerad 2012-08-15 11:08:50

Besserwissern: Ja, det var det nya; på sträckan Sthlm - Gävle.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela