vismut

Blod, blod, blod och snö

Publicerad 2012-12-05 21:45:00 i Vardagsbekymmer

Redan två timmar in i arbetsdagen hade jag två plåster på vänster hand. Det ena efter ett paper-cut modell större på labbdagboken och ett efter att ha kört en finspetsig sax i tummen.
 
 
Mer blod väntade ju senare under dagen då ett tandläkarbesök i Ekholmen stundade. Lite fel dag att cykla så långt på och dessutom lite fel dag att inte ta skovalet/klädvalet på så stort allvar när jag gick hemifrån i morse. Det var inte så stora problem att cykla dit - men hem! Det snöande vågrätt rakt emot mig och de få cykelbanor som faktiskt var plogade en timme tidigare såg nu helt oplogade ut.
 
---
Björn konstaterar i en uppförsbacke: "Det här är ju pulsträning". 3 sekunder senare kom han på att puls som i puls låter som puls i pulsa. Ja, han skrattade åt sitt egna, ofrivilliga, skämt.
---
 
Blöt blev jag också så eftermiddagen tillbringades i långkalsonger medan jeansen torkade.
 
För att bota huvudvärken som uppstod efter tandstensborttagning öppnade jag lucka 5 i min reklam-chokladjulkalender på skrivbordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela