vismut

Har ni fäst(e), eller?

Publicerad 2012-12-25 16:02:47 i Allmänt

Nu är det Jul igen och nu är det Jul igen och i år var vi två fler än förra året då syrran och John är i Sverige. Doris älskar julen (och alla andra tillfällen då findukar kommer fram) men hon förtjänar ingen julklapp efter att ha orsakat blödning på mig när jag skulle ta bort henne från bordet.
 
 
I år var tomten skäggigare än han varit de senaste 20 åren.
 
Fem kaffekoppar och ett glas saft framdukat. Julen är ju ändå roligast för barnen...
 
Idag ville John fira Australiensisk jul och den inleds med champagne och frukt till frukost.
Idag var jag INTE fotogenic så tur det finns bildbehandlingsprogram
 
 
Sedan åkte Maria och John hem (!) till Linköping för att fortsätta firandet med grillparty medan jag och pappa åkte skidor.
 
Årspremiär för mig (hur många mil har heltidsproffset i Hönsarvet hittills?) och det gick väl sådär måste jag säga. 5 lager blått + 3 lager rött =Bakhalt och ifrysning. Kul Jul. Pappa som åkte ifrån mig var nog nöjd i alla fall.
 
Tycker inte bilden gör ifrysningen rättvisa. Jag hade platåskidor.
 
Nu undrar väl ett antal där ute (uppe) hur många gånger jag ramlade under mina 10km. Svaret är 1. På platten. Med 150m kvar när jag inte orkade stanna för att ta bort snön under högerskidan.

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2012-12-25 16:20:19

GOD JUL och grattis till årets avhandling!!!

Postat av: gubben i hönsarvet

Publicerad 2012-12-25 19:51:44

eftersom förkylningar biter hårdare på en vältränad så har det bara blivit 5 mil hittills

Postat av: Ulrika

Publicerad 2012-12-25 22:04:59

God Jul Björn!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-12-25 22:20:56

Lena: Tack och God Jul!

Gunde: Ät mer gröt. Hoppas du snart är ute i spåret igen!

Ulrika: God Jul! (och ang. att du läser vetenskap i soffan under julhelgen. Jag fick boken Ond kemi i julklapp, kan du fixa den signerad? :-) )

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela