vismut

Reach for the stars

Publicerad 2012-12-14 17:10:26 i Arbete

Jag hinner egentligen inte blogga men gör jag det inte nu blir det inget förrän sent söndag kväll så jag får skriva snabbt. Min enda, vakna, obokade tid denna helg från och med kl. 18 ikväll är mellan det att jag vaknar imorgon till kl. 11 på förmiddagen...
 
Gårdagen inleddes med ett luciatåg som var färdigsjunget på runt 5min och fortsatte med en briljant idé (se nedan), disputation, smörgåstårta och box&kick.
 
Annars är det de små, roliga, sakerna runtomkring en som jag ägnat lite extra tid åt de senaste dagarna. Som t.ex...
... att ett kuvert innehållandes 100mg av en kemikalie kom i en frigolitbox med torris som vägde uppskattningsvis 25kg.
 
... att denna frigoolitbox fick mig ordentligt laddad. Jag tror att det inte bara var tshirten som drogs mot lådan utan att även håret på bröstet reste sig (och ja, jag kan bära 25kg så som jag gör på korten men jag fick tusan ta i).
 
... att mitt labb måste ha världens sämsta dörrstopp.
 
 
... att Lotta och jag lyssnar på julmusik på spotify och helt plötsligt lyssnade på Sean Banan.
 
Förutom på jobbet är jag ju mycket tid på gymmet och pratar med allt och alla (förutom att träna då alltså). Igår började en professor prata med mig i omklädningsrummet och samtalet fortsatte ut till cyklarna och vidare tills vi skiljdes åt. Han tycker att vi nu bestämt att jag ska åka på posdoc i Kalifornien och att jag ska dra - om en vecka. "Området du disputerat inom är hett och kommer så att vara en lång tid framöver".
 
Han till och med ropade högt "ÅK! Du kommer ha SÅ KUL!" när han på "jag vet ju inte hur din familjesituation ser ut" fick svaret "nej men jag är singel". Detta från en man som annars inte pratar högt - alls.
 
Men jag kan inte åka om en vecka för först måste jag ta tag i min nya idé. Hur ofta kommer jag på idéer som borde leda till Nature-publikationer? - Under doktorandtiden ganska ofta (även om det aldrig blev någon). Men hur ofta kommer jag på idéer som skulle kunna leda till Nobelpris (shy boys will never kiss beautiful girls...)? - Det här är första gången för mig.
 
Det mest intressanta med idén är dock att jag mer än ett dygn efter att jag kläckte den ännu inte kasserat tanken på att den är möjlig att genomföra...

Kommentarer

Postat av: SofiaA

Publicerad 2012-12-14 22:54:29

Ja åk till Kalifornien!! Ååååååååååk!!!

Postat av: Björn

Publicerad 2012-12-14 23:41:33

Men du flyttar tillbaka till Sverige snart eller? Kan jag få ta över din lägenhet? :-)

Postat av: SofiaA

Publicerad 2012-12-16 15:54:01

Ja visst får du det! Jag flyttar hem i slutet av feb :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela