vismut

Rinkrostig

Publicerad 2012-02-21 22:13:43 i Allmänt

Pinsamt nog var det säsongspremiär i Cloetta Center först idag för både mig, Christian och Annica. Annica, som för några år sedan kunde samtliga LHC-spelares nummer, undrade varför den där mannen hälsade på henne i trappan. "Känner han oss eller?" Den där mannen var för övrigt Mike Helber, klubbdirektör, och han ville väl bara vara trevlig.
Christian i sin tur kunde inte närmaste vägen till P-sektionen och själv insåg jag att jag glömt bort icing-regeln...


Det är så konstigt att LHC ligger där de ligger i tabellen (långt ner, Ulrika). De har ett bra lag och de spelar ganska bra men gör få mål. Fast idag gjorde de ju faktiskt hela 5st och vann. Innan matchen konstaterade Christian att: Det måste vara första gången vi är i CC och ser LHC-Brynäs när LHC är underdogs.

Annars är ju kvalseriehotet närvarande. Det har aldrig varit någon kvalseriematch här sen de flyttade in i CC men en kvalserie skulle faktiskt kunna bli lite rolig i år med Linköping, Leksand och (hoppas hoppas) Malmö. Shit, då skulle jag åka och kolla hockey landet runt!


De dyraste reklamplatserna i arenan är väl förmodligen de som finns vid mittlinjen på sidan som visas i TV. Där finns, precis som tidigare år, LiUs logga men även ett Linköpingsföretag som heter Webropol. Någon som hört talas om dem? Well, jag har. Mia har nyligen börjat jobba där men jag måste erkänna att jag fortfarande inte riktigt fattat vad de gör. Enkäter något...

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2012-02-22 13:34:32

H.O.C.K.E.Y hockey!! Tack för förklaringen om LHC, visste jag som sagt inte...

Postat av: Åsa

Publicerad 2012-02-22 21:50:06

Hahaha!! Jag missade den vitsiga rubriken innan!!

Postat av: Björn

Publicerad 2012-02-22 22:03:47

Visst är den bra!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela