vismut

Körvgrillning

Publicerad 2012-02-12 18:51:15 i Allmänt

Dagen efter natten då Linköping förvandlades till en vit fläck på snökartan fick jag följa med 2x Johan, 1x Åsa, 1x Sophie och 2x Sigge ut på fiske-/korvgrillningsutflykt i trakterna runt Björsäter i superväder!

15cm is håller tom för bilar...


Efter att ha sett blek ut på kort från igår passade jag på att försöka få lite färg


Åsa och Sigge


I väntan på lite varmare mat dög mina isdubbar fint att tugga på


Nu börjar det hända saker: Åsa gör tre korvbröd - till sig själv. Johan gnäller lite och han och jag förbereder varsitt egna korvbröd.

Åsas egna korvbröd

I ett obevakat ögonblick försvinner dock mitt korvbröd.........

Mums!

Sen blir det ännu mer irriterat när Johan och jag inser att hamburgedressingen är slut och att det bara var Åsa och hunden som fick smaka.

Johan lånar Johans spö och får napp på direkten. Tjuvfiskare som han är.


Den härliga eftermiddagen slutade dock lyckligt:

Vänner igen

Kommentarer

Postat av: Snik-Åsa

Publicerad 2012-02-12 22:45:10

Alltså, sånt jäkla gnäll det var på er om dom där bröden!

Att jag gjorde ett nytt till dig efter att Jix slafsat i sig ditt framgår ju tillexempel inte här. Och att dressingen skulle ta slut kunde ju inte jag veta, sånadär hårdplasttuber är ju helt omöjliga!

Postat av: Björn

Publicerad 2012-02-13 09:36:02

Förlåt. Att du fixade mitt korvbröd #2 borde ha framgått men då hade inte intrigen verkat lika stor :-) Tacktack!

Postat av: Madde

Publicerad 2012-02-13 11:38:00

Vilken underbar sista bild!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela