vismut

Bilddagboken

Publicerad 2012-01-09 22:06:55 i Allmänt

Hanna hittar en femkrona:


H: "Kolla! En femkrona! Vad ska jag köpa för gott godis för den tro?"

Jag: "Brudar alltså!"

Sen fick jag ju förklara mig men faktum är att om jag hittade en femkrona skulle inte "vad-ska-jag-köpa-för-godis" vara min första tanke.

Och för att bevisa det öppnade jag min översta låda och visade en orörd dubbelbrejk som legat där sen jag fick den som tack-för-hjälpen av Cissi i slutet på november/början av december...

 

Vad skulle då min första tanke vara?

Praktisk som jag är hade jag funderat på var jag skulle lägga den eftersom min fina Kina-plånbok saknar myntfack. Troligtvis hade den sen hamnat i byxfickan och vid nästa byxtvätt vandrat vidare till min spargris-ko.

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2012-01-10 04:31:36

Det jag tänker nu är att du precis visat vad du har i din låda. Undrar om den ligger kvar nästa gång du tittar...

Postat av: Björn

Publicerad 2012-01-10 08:51:46

Det undrar jag också!

Postat av: Hanna

Publicerad 2012-01-10 14:57:40

Vetskapen om att det ligger choklad i lådan bakom mig gör en ju liiiite sugen på att sno den. Idag fick jag gå och köpa mig en snickers för att stilla sötsuget.

Postat av: Madde

Publicerad 2012-01-10 21:42:52

Du kan ju alltid ta med brejken till mig om du ändå inte tänker äta upp den! Här slinker den ner på ett huj som du vet ;)

Postat av: Björn

Publicerad 2012-01-10 22:05:54

Jasså? Trodde du fått bättre karaktär av din pappa i julklapp ;-)

Hehe, sa till Hanna att det förmodligen var 2-3st till läsare av bloggen som skulle känna igen sig i hennes tankar...

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-01-12 18:17:18

Tycker faktiskt jag skärpt till mig lite i vardagslivet. Sen kommer helgerna nog alltid vara en fest:-) !!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-01-13 20:50:36

Om man lagrar break i låda så kommer snart brake-fen och byter ut den mot en femkrona, har jag hört.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela