vismut

Don't stop believin'

Publicerad 2012-01-31 22:14:57 i Allmänt

Det tog tre besök hos min farbror innan jag fick hans nya digital-TVbox att funka. Igår fick vi bild men inget ljud. Jag ringer support. Det första han säger: Kolla scartsladdens inkoppling. (Inget händer). Det andra: Testa med en annan scartsladd (hade ingen då).
Åkte dit idag igen med en ny och då funkade det. Jag MISSTÄNKER att Telia haft problem med de medskickade scartkablarna tidigare........

Abrupt avbrott i avhandlingsskrivandet. Fick tillbaka mitt inskickade manuskript och de ville ha några extra experiment för att publicera. Bara att göra men det var inget jag önskade direkt.


SVT har kört en miniserie som heter Hitlåtens historia. Jag har sett två och ett halvt avsnitt och jag undrar varför jag inte sett alla. Riktigt bra. I alla fall kvällens om Journey. Hoppas alla finns på SVTplay för då vet jag vad jag gör i helgen.

Bl.a. visade de följande klipp ikväll. Fantastiskt roligt!



Jag har grym träningsvärk i övre delen av ryggen, axlarna och triceps. Armdraget vid dagens simning var lite kortare och kraftlösare än vanligt men skitsamma. Träningsvärk är skönt!

Kommentarer

Postat av: Mikaela

Publicerad 2012-02-01 09:53:04

Vi köpte också en digitalbox, och fick sämst bildkvalitet när vi kopplade in den. Mina kollegor hånskrattade när jag sa att man kopplade in den med Scart, de sa att scart var sååå 1900-tal och att man ska koppla in med HDMI. Men det fanns inte ens på vår box, så vi tror att Comhem har haft en gammalt lager liggande som de passat på att bli av med nu. Halvdant...

Postat av: Björn

Publicerad 2012-02-01 10:40:44

Låter väldigt konstigt att boxen saknade HDMI. Väldigt konstigt. Här var det TVn som saknade HDMI och den är faktiskt 00-tal då det var jag som köpte den 2003...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela