vismut

Den som väntar på något gott

Publicerad 2012-07-22 10:35:28 i Allmänt

Fredag&lördag
 
Hemligt uppdrag hos Christian på förmiddagen. Min & Annicas datorer > Christians dator... Eric sov och åt så inget mys där.
 
Eftermiddagen ägnades åt blåbärsplockning. Den fick ett abrupt slut när jag hade en fästing krypande på mig - någon blev äcklad och skulle hem NU. Tyvärr hjälpte det inte för Sigge hann få två stycken som bet sig fast ändå.
 
Fikat råkades intas på en MTB-bana...
 
Johan plockade minsann inga blåbär för det kan man ju köpa på affärn.

Köpe vs. egenplockade:
 
Kvällen fortsatte med mat och mys på Madelenes balkong något som upprepades på lördagen då hon firade (?) slutet på första delen av sin semester.
 
 
 
Lördagskvällen var dock inte alls varm. Brr. Är det verkligen slutet på juli? Hackade tänder när det var dags för hemcykling...
 
Foten är nu än mer blå än i fredags men inte ond alls så nu är det packning inför vandring och fiske i Republiken Jämtland som står på schemat. Kanske kommer någon mms-uppdatering här i veckan men bild på mig och min fångst.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-07-23 21:14:02

Var Johans blåbär vita inuti? Det brukar de köpta vara . Ush

// Christian

Postat av: blåbärsplockaren

Publicerad 2012-07-23 22:43:22

Vi har såna i trädgården som är via inuti, ganska goda!
Borde nöjt mig med dom så hade vi sluppit fästingarna...

Postat av: Hannas Christoffer

Publicerad 2012-08-03 01:02:39

De som är vita inuti är inte blåbär utan "amerikanska blåbär". Vad jag har hört har de inte så mycket gemensamt ur ett växt-perspektiv.

Själv tycker jag de amerikanska är godare men de svenska ska vara nyttigare (mer antioxidanter etc).

Jag tycker de amerikanska smakar lite viol-aktigt. Det förklarar också varför "blåbärssmak" inte smakar blåbär i Sverige utan just viol, ty "blåbärssmak" smakar amerikanska blåbär...

Ungefär som riktig vanilj inte smakar vanilj enligt många svenskar som är vana vid vanilin-smaken från fusk-vanilj.

Samt att fusk-guld och guldfärg aldrig ser äkta ut i Sverige då vi generellt sett har en annan nyans på vårt guld (och högre karat-tal).

Slut på trivia.

Svar: "Bonusblogg av trollpappan:" :-)
Björn Ingelsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela