vismut

Östersund del 1 a.k.a. En Björn i fjäll

Publicerad 2012-07-27 20:52:47 i Allmänt

Sommarvärmen har enligt uppgift äntligen kommit till Linköping men själv har jag dragit norr över för vandring och fiske i Östersund. Vi har haft bra väder för sådana aktiviteter, "lagom" varmt och nästan inget regn. Det enda som stört vår rofyllda upplevelse är knott&mygg...
 
Så här såg jag ut 5min efter att jag klev ur bilen när vandringen skulle börja:
So bite me!
 
Vandringen ja. Hur Pierre kan ha fått ~11km vandring till 4km kan jag inte fatta. Hade jag vetat det hade jag aldrig gått med på att starta kl. 21.30. Well, 01.30 kunde vi äntligen krypa ner i sovsäckarna och då var även linserna ur ögonen. Till saken hör att det var så extremt mycket knott! Pierre, med väldigt många dagar i fält (världens näst bästa jobb va Åsa? Knappast.), sa att det här var det värsta på många år.
 
Morgonen efter ändrade han sig till "värsta någonsin"...
Efter att ha hittat knott i linsetuiet körde jag med glasögon resten av tiden.

Efter nästa bild slutar gnället men jag är mygg-/knottbiten överallt på kroppen förutom på fötterna. Jag menar verkligen överallt. Fast, tror stackars hundvalpen hade det värst.
Min ländrygg. Tänk er då hur händera ser ut. Och ansiktet. Pierre tyckte att det såg ut som att mina talgkörtlar löpt amok. Haha.
 

Men som sagt så bjöds vi på finfin natur och riktigt bra fiske även om det var många sk. tusenbröder så fiskarna vi drog upp var inte speciellt stora.
 
Men, vem blir mätt på lite småfisk?
 

Kommentarer

Postat av: mamman

Publicerad 2012-07-28 14:41:11

Jag säger bara:MyggA!!!!

Postat av: Björn

Publicerad 2012-07-28 15:12:25

Jag använde MyggA! Tänk bara hur det skulle sett ut utan!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela