vismut

Östersund del 2 a.k.a. En Björn i Fjäl

Publicerad 2012-07-29 19:58:18 i Allmänt

Efter fjället åkte vi till Fjäl utanför Ö-sund där Pierre och Åsa köpt hus och jajamen, har man hus har man att göra. Här mäter Åsa hur mycket plåt som behövs till det nya taket.
 
 
Några timmar senare, när Åsa var på jobbet, kom Pierre på att ett nytt mått behövdes och jag skickades upp på en vinglig, hög, stege för att hjälpa till. Fy fan va jag gnällde (medan Pierre satt på taknocken med andra sidan av måttbandet...).
 
Innan dess hann vi med att äta hamburgaren som blivit utsedd till den godaste maten på Storsjöyran tillsammans med Micke...
 
... och kollat in ICA Maxi stormarknad i Östersund:
 
Under hela min uppväxt har det aldrig varit ett lugn stund med Pierre. Jag hävdar att han är mer rastlös än vad jag är men han hävdar att det inte alls är så - längre. Hur som helst så inleddes resten av vistelsen i Fjäl med orden "Björn, hur rastlös är du?"
 
Well......
1. Jag hamnade på en betydligt lägre och stabilare stege för borttagning av läkt inför tilläggsisolering.
 
2. Vi flyttade altandäcket för att isoleringen skulle gå smidigare.
 
 
Hade bara Pierre kommit ihåg handbromsen på kärran hade vi lyckats på första tagningen...
 
 
 
 
 
 
3. Målade orangeriet gjorde vi också.
 
Men så klart hann jag även mysa med Benne!

Kommentarer

Postat av: mamman

Publicerad 2012-07-30 12:12:30

Ha-ha-ha!
Man kan tro att tiden har stått still!
Bara lite större projekt.

Svar: :-)
Björn Ingelsson

Postat av: SofiaA

Publicerad 2012-07-31 06:28:27

Vilket fint hus! Och stort maxi.. hihi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela