vismut

P&L forts.

Publicerad 2012-07-02 19:41:43 i Allmänt

De två sista dagarna på Peace & Love bjöd bland annat på en bra spelning av Kent. Vi skulle inte titta så mycket på dem, bara gå förbi o kolla lite. Jag hann bli förbannad på de simpla, intetsägande, texterna i Sveriges mest överskattade bands låtlista redan efter tre låtar. Men. Ljusshowen var rätt fräck så vi stannade lite till. Sen kom (ös)regnet men det var rätt bra så vi stod kvar. Tillslut var det extranummer och först då lämnade vi området. Väl hemma var det bara att gå ner direkt till tvättstugan för avklädning. Typiskt, enda dagen som jag inte släpade på mina regnbyxor var också enda dagen med rejält regn.
 
 
På lördagen såg vi en skitbra eldcirkus. Kan ha varit det bästa jag såg under veckan faktiskt!
 
På söndagen var det ettårskalas för Sigge och fikat låg i mina och farbror Mikaels händer. Ojojoj. Tre kakor var, i min mening, två för många eller, i Mikaels mening, tre för många för våra huvuden.
 
Extra svårt blev det när vi inte visste hur kakorna skulle se ut och fick handskrivna recept med konstiga ritningar på:
 
 
Nöjd Mikael.
 
Efter omkokning av jordgubbsglasyren till cheesecaken som aldrig ville stelna (jag...) och ångest över att kanske ha glömt mjöl i kladdkakan (Micke...) blev det tillslut tre kakor och kalas.
Nej, det var nog inget mjöl i kladdkakan. "Som chokladsås med hinna på", sa Micke...
 
Snyggast på Peace & Love:
Kent.

Sötast på Peace & Love:
Igelkottungarna i komposten.
 
Surast på Peace & Love:
Citroner.

Fulast på Peace & Love:
Alla som bar jeansshorts som visade skinkorna och gick upp till bröstkorgen.

Snyggast på Peace & Love #2:
Anna Ternheim.

Sämsta spelning(arna) på Peace & Love:
 
Sigge när han tryckte på 'DEMO'-knappen...

Kommentarer

Postat av: imponerad

Publicerad 2012-07-02 21:13:23

Vilket kul inlägg o vilka roliga bilder! Sigges sura min o de totalt osexiga shortsen :-)

Svar: Tack :-)
Björn Ingelsson

Postat av: Mikaela

Publicerad 2012-07-02 22:18:45

I know, alltså hur fula är inte de där shortsen. Jag är inte intresserad av att se folks skinkor! Men sur-sigge och igelkottarna var väldigt söta!

Svar: Jag håller med om allt!
Björn Ingelsson

Postat av: choken

Publicerad 2012-07-03 08:45:51

Det blev tomt när ni åkt allihop, men ett år går fort. Snart dags igen.
Igelkottarna har flyttat till Rättvik för vård.

Svar: Vi får väl se. Kanske ses redan till ett ev. skidskytteläger i vinter. Hoppas det går bra för igelkottarna!
Björn Ingelsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela