vismut

Tom

Publicerad 2012-07-12 22:49:22 i Allmänt

Jahopp. Det händer en gång varje år men oftast inte mitt inne i säsongen utan precis i början. Jag talar så klart om att gå tom på energi under en cykeltur.
Gav mig ut på min normala 53km-runda som brukar ta 2 h -2h 15min att klara av. Jag gjorde det med bara gröt i magen vilket också brukar fungera. Idag däremot. Med 25 inledande km i motvind, kroknade jag brutalt med 13-14km kvar. Ojojoj. Prioriterade smörgås och oboy framför toaletten när jag kom innanför dörren...
 
När jag återhämtat mig tog jag den långsamma cykeln och trampade de 7,5kilometrarna ut till Alguvi. Egentligen skulle jag bara diskutera några datum för Östersunds-resa men jag blev kvar ända till kl. 22 när stans torraste linser satt i mina ögon.
 
Faster Mia och jag passade Siggen medan föräldrarna handlade. Lite sand hamnade allt i munnen.
 
Och bakom örat...
 

Sen blev det invägning på wii-spelet. Jag missade ett av fitnesstesterna totalt och fick följande omdöme om min faktiska ålder vs. den verkliga av idiotspelet:
 
Fast det kanske stämmer. Johan och jag i lag mot brudarna i frisbeegolf slutade med utklassning. Ja, VI blev utklassade alltså (och ja, jag känner mig en aning tvingad att ge dem den creden här...). Duktiga flickor :-)
 
Johan:"och inte kan man skylla allt på sin lagkompis heller". Nä, jag var värdelös och Johan var endast snäppet bättre...

Kommentarer

Postat av: Fresbee champ

Publicerad 2012-07-13 20:12:38

Ja fy fan vad bra vi var :-) lika bra som ni var dåliga!

Svar: Riktigt så bra var ni inte :-)
Björn Ingelsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela