vismut

En midsommarhelgsdröm

Publicerad 2012-06-25 13:12:35 i Allmänt

Midsommar tillbringades alltså i en stuga några mil söder om Västervik ihop med några Attackare.

Självaste midsommarafton inleddes med stångklädning och kransbindande.

Ministång

Här är min krans på men den användes inte så mycket p.g.a väldigt ledsna blommor och väldigt många myror.


Sen var det dags för lunch och då det fanns en sill-vägrare bland oss gjorde vi även en fin&god paj.

 

Tyvärr blev den rejält rinnig (svampens fel?)






Madelene hade lakritsshots som snaps till sillen...

Sen skulle vi ge oss iväg för dans runt en riktig midsommarstång men när fem cyklar blev till fyra och fyra cyklar blev till tre och tre cyklar efter 200m blev till två gav vi upp och åt jordgubbar på en brygga istället...

 

På kvällen blev det grill...

 

... samt spel och mer lakritsshotssnapsande.

 

 

Lördagen var av förklarliga skäl seg men vi hann med en fikautflykt till ett fik mitt ute i ingenstans och jag tog mig en cykeltur när jag blev allt för rastlös av att inte göra någonting alls. Hittade den läskigaste bron jag sett!

 

På kvällen inledde jag "bad"säsongen och så gick två rastlösa själar till Folkets Park i Solstaström för att titta på folk. Vi betalade dock inte in oss för det kändes som att vi var nyktrast i hela Småland. Haha så roligt det var!

 

 

Det bästa med helgen var att jag, med minsta möjliga marginal, äntligen lyckades vinna en omgång Othello mot Blondinen. Det sämsta var att jag bara lyckades se döda ekoxar. Nästa år måste jag vara i den här stugan två veckor tidigare!

 

Hane t.v och hona t.h

Efter den härliga helgen ska jag nu iväg till Borlänge. Borde packa och betala räkningar istället för att blogga så nu har jag faktiskt riktigt bråttom. Hörs!


Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2012-06-26 12:49:20

Burr för badet! Bra jobbat.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela