vismut

Krig och slem

Publicerad 2012-06-03 17:51:33 i Allmänt

Innan helgens uppdatering kommer blir det först lite gnäll. Alltså, varje kväll som jag går och lägger mig tänker jag "imorgon är jag nog helt frisk och kan träna" men icke! Det är bara mikroskopiska framsteg, om det nu är några framsteg alls, från dag till dag med min hals (och slemmiga hosta). Inte är jag ensam heller. Två andra på gårdagens svensexa hade varit borta från träning i två veckor nu med jobbig hals. Alltså, det är mer psykologisk jobbigt för jag känner mig verkligen inte sjuk! Fan.

Med det sagt kan jag berätta om gårdagen. Uppstigning redan strax efter 06 för kidnappning av blivande brudgummen Stefan.

Första delen av dagen ägnades åt Paintball utanför Åtvidaberg.

 

Tillslut var de båda lagen väldigt jämna. Jämndåliga kanske man ska säga då bara 1 av oss 16 gjort lumpen... Jag och Axel är dock mycket stolta över vår krigsstrategi i ett av momenten. Total kross av motståndarlaget!

 

Efter kaosartad middag på Texas (hur svårt kan det vara att ha koll på hur många menyer som ska serveras och VAD som ingår i menyerna???) avslutades natten på Harrys dansgolv.

 

Själv fortsatte jag krigstemat även på söndagen genom att i fyra timmar ligga raklång i gräset och titta på flyguppvisningar på Malmen. Anledningen till att jag låg raklång var att vinden kändes minst så. Det är inte ofta man kan se lika många mössor, vantar och vindjackor i juni...

 

PC-7

Även om jag inte är någon flygentusiast så är det ju rätt fräckt att se Draken, Viggen, Tunnan och Gripen. Skapliga krafter i de motorerna. Sen insåg jag att jag är väldigt förtjust i helikoptrar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela