vismut

Har ni hört den förut?

Publicerad 2012-03-18 19:51:27 i Allmänt

Av misstag råkade jag köpa nötfärs med ursprungsland Tyskland igår. Än värre blev det när jag såg att slaktlandet var Nederländerna då den där stackars tjuren vars hals skars upp och tömdes på blod utan bedövning, som Rapport visade bild på för någon vecka sen, har fastnat på min näthinna. Tydligen är den slaktmetoden mer regel än undandag i Europa. Nu SKA jag börja äta mindre kött. Det är ju ändå bara av lathet som jag inte gör det. Hamburgaren jag gjorde igår var förresten inte alls så god med den där bilden framför ögonen. Bilden finns här. Nej fy fan.

Sov ända till 06.38 idag! Invigde mina stora skor med en morgontur på nästan 16km. Oförskämt bra gick det faktiskt. En vad är lite trött men det blir den på andra träningspass också. Nu var det ju ett lungt ~6min/km tempo jag höll och då orkar jag hur länge som helst (känns det som...) men det är värre med intervaller. På boxpassen känns det som att hjärtat slår och slår utan att pumpa ut syre så jag tror jag ska få en hjärtattack.

 

Under stretchningen fick jag syn på något som borde vara en Arabidopsis. Ja, alltså samma växt som jag forskar på. De blir inte speciellt stora utomhus, ser ut lite som en av mina mutanter.

 

Det finns tre orsaker till att jag börjat löpträna igen:

1. Ska springa Blodomloppet, 10km, 28maj och jag ska göra det på, hmm, 43min.

2. Det var mer än slappa muskler som hoppade i en övning på Boxen i torsdags och löpning är en väldigt effektiv träningsform för att bli av med det.

3. Är lite sugen på att springa Lidingöloppet igen och då vill jag inte behöva överträna mig sista två månaderna.

 

På eftermiddagen firades en släktings 60årsdag med smörgåstårta i Ljungsbro. Shit va' tiden går! Avslutade med en sväng till gymmet och nu är det ryggläge i soffan innan arbetsveckan startar på nytt imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela