vismut

DNS

Publicerad 2012-05-31 18:23:53 i Allmänt

Arg arg arg. Why why why. Min hals var sliten redan innan lördagens Singstar och efter var halsen ännu mer sliten och slemhinnorna känsliga. Min hypotes är att det fick något j***a skit att fastna där så nu är jag "förkyld" igen. Hostar som en tok den här gången. Det positiva är att kroppen känns ganska opåverkad trots allt. Men. Maj 2011 var den månad med mest träning någonsin (ca. 43h) medan maj 2012 var den sämsta sen jag började logga min träning 2009. Lyckades knappt få ihop 15 timmar fördelat på 14 pass. Blää. Träningsvärk i magmuskler och bröstmuskler har jag i alla fall tack vare (på grund av...) all hosta.

Inget blodomlopp för mig idag :-(

 

Annars i veckan har Hanna tagit sin examen. Tur att hennes fest var efter min. Hennes svägerska skötte cateringen och satte en ny standard för hur god maten kan vara. Alltifrån fördrinken, äppelmusten (jag var toastmaster och höll igen lite på vinet...) till efterrätten. Den sistnämnda var fantastisk. Tyvärr hade jag bara mobilkameran att tillgå men ojojoj så fin och god.

 

Chokladfondant med ocumare, rårörda hallon och lättsyrad creme chantilly med bourbonvanilj. Tagetesblomman gick även att äta.

Idag var sista dagen på labb. Jag dumpade (det var på tiden...) mina trasiga tofflor och gick hem.

Skulle jag ha kastat i riskavfall istället?

 

Jag gick hem redan halv två för jag skulle agera nanny på eftermiddagen. Får jag inget jobb får jag väl slå mig in i den branschen precis som syrran. Undrar om pengarna är lika stora i Linköping som i London?

 

TV-häng

 

Trots att jag har haft chansen att åka på Peace&Love i Borlänge i flera år var det först i år som jag bestämde mig för att åka. Tur det! Dagens största nyhet:

"Allsångsfaktorn kommer att bli hög!". Aa, risk att rösten för alltid kommer att förstöras!

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2012-05-31 19:31:31

tänkte ringa och berätta den nyheten, nästan så att jag är sugen att gå!

söt kille i soffan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela