vismut

Nu finns det i alla fall

Publicerad 2012-05-10 17:12:53 i Allmänt

Efter 27 år fri från allergier trodde jag förra året att jag var allergisk mot något som blommar i maj. Även i år, tre dagar senare än förra året, kände jag av allergi. Eller?

Ja, istället för att tro att jag var förkyld, jag var ju ändå mest trött med kliande ögon och skum hals, så gav jag mig ut på en lugn löprunda igår efter jobbet. Det gick bra till med 2km kvar. Då började jag frysa, må lite illa och bli lite yr.
In i duschen och duscha varmt. Äta lite mat och sen ligga under en filt i soffan med feberfrossa. När jag bestämde mig för att flytta till sängen hoppade jag över tandborstningen och somnade direkt.

Imorse mådde jag som igår, kli i halsen och ögonen och fortfarande trött trots närmare 13 timmars sömn (jag är/var helt svart under ögonen). Dock var jag lite extra mör efter febern. Undrar verkligen vad som hände.

Idag skulle jag ändå vara hemma för att läsa och styra lite. Christian hjälpte mig bland annat med att handla inför nästa veckas fest. På Coop frågade han om vi skulle ha läskkalas och efter Systemet konstaterade han att vi lika gärna kunde boka in en tur tillbaka med det oanvända redan nu. Och ja, jag inser nu att jag nog räknat lite väl mycket i överkant men men. Man får ju lämna tillbaka.

 

 

Tror dock att jag ska köpa 2l coca cola till...

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2012-05-10 21:53:30

glom inte citroner till G&T. och glom inte tonicen heller. annars blir det kanske for roligt. och vi ska ju flyga dagen efter.

Postat av: Piiha

Publicerad 2012-05-15 13:53:40

Det är säkert inte för mycket. Av erfarenhet kan jag berätta att det går åt mycket mer än man tror...



Och ett tips inför festen: Om det är några som anmält laktosfri mat; glöm inte att köpa laktosfri mjölk till kaffet. Det brukar glömmas bort. //Hon som inte gillar mjölkmage

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela