vismut

En fredag per år

Publicerad 2012-11-02 16:24:38 i Allmänt

Numera räknas jag till teknisk personal och de har halvdag dag innan helgdag så idag gick jag hem efter lunch, tre timmar innan jag egentligen skulle gå hem. Dock. Teknisk personal jobbar inte helg men jag har insett att om jag jobbar 40min på söndag så kan jag se resultatet på måndag istället för att vänta till onsdag så så får det (nog) bli.
 
Firade min lediga eftermiddag med lite lek i Trädgårdsföreningen och en tupplur i soffan. Jaja, leta uggla i Malmslätt kan jag göra någon annan gång.
 
 
Charmören-Sören sen då (har ni väntat?).
Pappa och jag hade platserna 37 och 38 på tåget hem från Köpenhamn. På Kastrup gick det på en stilig man som satte sig framför pappa (34). Lite senare, kanske i Lund, kom det på en kvinna vars biljett sa att hon hade plats 34. Mannen flög upp från sätet och tittade på sin biljett. Nog hade han också 34, jo oj så konstigt men hon kunde sitta på 34 så flyttade han till 33 tills någon kom och skulle ha den.
Hur som helst så satt Charmören Sören kvar på 34, hon på 33, och han hämtade kaffe till henne och vin till sig. Sen satt de och småpratade (om vad vet jag inte - tack för Spotify i mobilen) ett ganska bra tag innan det kom på någon som hade 33. Då flög Mytomanen Sören upp och sa att det var han som satt på fel plats men att han egentligen skulle ha plats 37 (min!) men där satt ju han (jag!)!
 
C/M S: För du har inte 37 va?
Jag: - Jo.
C/M S: Men va' konstigt. Den har ju jag. Nej men va' lustigt.
C/M S: Nej men titta. Jag har visst nummer 64!
 
...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela