vismut

Knäsvag

Publicerad 2012-10-28 17:28:00 i Allmänt

Det var en kall morgon sent i augusti 2002 men ju längre dagen gick desto varmare blev det och med det jobbigare för den stackars tjejen som agerade fusknolla utklädd till Lara Croft i skinnkläder. Under promenaden från Campus Valla ner till stan pratade jag för första gången med en kille från Bollnäs. Senare samma dag satt vi på en innergård i Ryd och åt pizza tillsammans med de andra i vår nollegrupp innan han var tvungen att dra "hem" till campingen där han bodde med sin mamma och pappa för att han skulle iväg och titta på en lägenhet.
 
Japp, redan första dagen på universitetet träffade jag Umesh och sedan dess har det i mångt och mycket varit vi två. Igår, en kall kväll sent i oktober 2012, käkade vi pizza ihop igen innan vi skulle kolla nya Bondfilmen och idag flyttar han till Stockholm. Tänk va grejer vi upplevt ihop under de här åren!
 
Umesh 2004

Förutom Bond igår grillade jag korv i fantastiska Tinnerö i det fina höstvädret. Idag tog jag mig dit igen för en lång (för lång) löptur. Första joggen på två veckor då jag fick ont i knät sist jag sprang. Idag gick det riktigt bra - när jag sprang. På eftermiddagen har jag mest haltat fram... :-(
 
 
Kan inte låta bli att kommentera Den Fantastiska Åsas framträdande i P3 igår. Min absolut första tanke när jag hörde att hon skulle vara med i Christers musikprofil var: Hon lär dissa Roxette eller Per Gessle.
 
Lyssna: Christer : din vän i etern 20121027 08:05
(Låt det buffra och spola sedan till 2h 23min för att lyssna på Åsa)
 
Ja, man kan ju i alla fall konstatera att jag känner mina vänner. Det tog endast 45sekunder av Åsas fifteen minutes of fame innan hon svarat "Alla låtar där Per Gessle är inblandad" som svar på  "Nämn din värsta hatlåt"...
 
Och förresten:
1. Hör man inte mer östgötska än dalmål i klippet?
2. Sator ÄR ond (jag ärr som bevis...).
3. Kolla upp hur kantareller ser ut till nästa höst.
 
Det var i alla fall jätteroligt att höra programmet och hur väl deras profil stämde in!
 
 
Jag har skrivit det förr och jag skriver det igen. Handlar man på Coop eller konsum bör man kolla sitt kvitto. Det har aldrig hänt mig i någon annan affär att de klickar in den dyraste varan två gånger men på Coop händer det nån gång per år.

Kommentarer

Postat av: Mikaela

Publicerad 2012-10-28 22:48:13

Helt klart rätt mycket östgötska! :) hihi, roligt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela