vismut

Malplacerad

Publicerad 2012-10-30 14:56:38 i Arbete

Det här är historien om hur det kom sig att han som för fem månader sen presenterade sitt avhandlingsarbete med titeln "... of CHLOROPLAST proteins..." helt plötsligt står i en operationssal iklädd blåa kläder samt grön mössa och tittar på ett blödande magsår.
 
Det är svårt på tillgång på material, magslemhinna, som jag behöver i min nuvarande forskning men i fredags träffade jag dock en kirurg som lovade mig material idag. Jag skulle bara komma och hämta. Men: "Du kanske vill se på när jag tar bort muskler och så från biopsin?". Ehh, jo, det kan ju kanske vara bra att ha som erfarenhet så det kan jag väl.
 
Idag på dagen D så hörde han av sig och jag skulle komma bort med mina rör och mitt flytande kväve. Väl där möttes jag av en annan man vars svensk-grekiska var lite svår att förstå ibland och vi gick hit och dit utan att jag visste vad vi höll på med. Jag skulle ju bara träffa den här kirurgen.
 
Sen fick jag sätta på mig operationskläder och jag tänkte att det är väl bara för att vi ska in på den här avdelningen, jag ska ju inte in på någon operatiossal.
 
Fel fel fel fel. Dörren öppnas till en operationssal och alla tittar på mig där jag står i mina blåa kläder och med min skitiga varukorg med alla mina rör i.
 
"Hej Björn!!! Ditt prov är där borta vid skärmen. Jag fick rycka in akut här. Jag hann inte ta bort muskler från hinnan med det grejar du nog. Oj nu blöder det här. Björn! Kom och titta på ett blödande magsår!!!"
 
Mmmmmmmm.
 
Sen smet jag ut utan att min grekguide följde med vilket innebar en hel del vimsande innan jag hittade tillbaka till omklädningsrummet där mina byxor var.
 
Ja mycket ska man vara med om. Tacka vet jag växtforskning.

Kommentarer

Postat av: PL

Publicerad 2012-10-31 20:10:33

Ah, det är ju coolt, ju! Jag vill också vara med på operation!

Postat av: Björn

Publicerad 2012-10-31 21:31:28

Jag vet! Så här i efterhand tänker jag att jag borde ha stannat lite till (efter att ha gått ut med min varukorg that is...).

Postat av: PL

Publicerad 2012-11-01 16:30:27

Men det är ju bara att fråga! Säg till kirurgen att du skulle vilja vara med och observera under op. Han kan ju inte mer än att säga nej?!

Postat av: Micke

Publicerad 2012-11-01 19:06:23

Verkar vara obehagligt det där..

Postat av: Björn

Publicerad 2012-11-01 19:28:52

Micke: Hahaha!

Postat av: Micke

Publicerad 2012-11-04 16:03:14

Klart du ska vara med och kika under en operation. Svälj stoltheten bara och säg till om du börjar känna dig yr eller illamående, klart opopulärt att svimma åt fel håll.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela