vismut

Nya erfarenheter

Publicerad 2012-10-16 21:31:00 i Arbete

Nog för att jag tidigare har hållit i presentationer och även en 45min-lektion om masspektrometri för doktorander men några "riktiga" föreläsningar har jag aldrig haft. Förrän nu.

Imorgon har jag 2x45min och samma sak på torsdag för masterstudenter. Jag är inte alls så förberedd som jag skulle vilja vara. Anledningen är att min chef (som betalar min lön) inte får någon ersättning från institutionen mer än för min föreläsningstid och då vill inte jag ta för mycket av min arbetstid (och ännu mindre, dvs inget, av min fritid) för förarbete. Dock är det bra för mitt CV så han har varit snäll och låtit mig ta föreläsningarna ändå.
 
Som tur är har kursen gått förr och till den första föreläsningen har jag återanvänt gamla powerpointslides. Först tog jag bara bort den gula bakgrunden samt den blåa texten med skuggning från alla slides...
 
Före Björn:
 
Efter Björn:

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2012-10-17 09:56:27

Men det där gul/blå var ju superläckert!

Postat av: Björn

Publicerad 2012-10-17 11:35:41

Nej.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela