vismut

Played it 'til my fingers bled

Publicerad 2012-10-07 17:34:00 i Allmänt

Jag har varit dålig med kameran sista tiden och från vår "swedish food - indian movie night" i fredags finns det bara ett kort - på min kålpudding.
 
Förutom kålpudding bjöds vi på palt, renskavsgryta, kalops, surdegsbröd och köttbullar. Vi får se om vi fortfarande är vänner på måndag då vi var ganska hårda mot varandra ang. matlagningen. Kalopsen blev kallad för 'soppa', jag fick kritik för att jag hade gräddsås på påse och, hmm, något mer. Elakast var nog ändå jag när jag fick en lingonburk sträckt till mig för att öppnas (muskler efterfrågades) och jag klämde ur mig "what you need is brain" och använde en kniv för att lätta på trycket. Usch. Elaka jag.
 
Den indiska filmen var lååååång och innehöll allt ifrån fars & komedi till drama, thriller etc etc etc. Så mycket skräck var det dock inte. Den var rätt bra också och innehöll flera dansscener något som är obligatoriskt i Bollywoodfilmer. Här tänkte jag visa ett klipp på mitt nya dansgolvsmove men jag hittar inte igen den på youtube. Lovar att visa imorgon!
 

Efter två träningspass igår ville jag komma ut lite till och drog mig (självklart) ut till Å, J & S. Huvudorsaken var inte att leka med Sigge denna gång utan att träffa hans faster och farmor. Dock, en Siggis på topphumör som jublande kom springande mot ytterdörren och kastade sig på mig för att kramas när jag kom fick faster och farmor att hamna lite i skymundan. Underbara unge.
Sigge och faster Mia matar korna med äpplen
 

Skit att det blir mörkt så tidigt på kvällarna nu. Upptäckte alldeles för sent att den här otroligt fina fågeln finns att se i Ljungsbro. Jag hinner aldrig dit nu. BOM.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela