vismut

Snart uppumpad

Publicerad 2012-10-10 21:20:42 i Allmänt

Om ni någon gång får välja mellan att pumpa upp ett cykeldäck till 120 psi och att pumpa upp en gymboll till 2 psi - välj det första alternativet 100ggr av 100. Jag vet inte hur länge jag hållt på nu, i omgångar i flera dagar, men bollen ser fortfarande inte ut som en boll.
Kom precis på att jag har teknisk luft på jobbet. Bollen ska ju ändå dit så den kan få följa med redan nu.
 
"Pumpad" får mig osökt att tänka på gymmet. Sedan en vecka tillbaka har jag för första gången på 10 år inte ett giltigt Mecenatkort och därmed inte rätt till studentrabatt på gymmet.
Vid dagens morgonsimning berättade jag det för kvinnan i kassan och att jag nu då skulle betala fullpris:
 
"Se där, är det minsann inte ärligheten själv som kommer här på morgonkvisten?"
 
Sen låg hon på och frågade var jag jobbade (3ggr) innan jag berättade att jag jobbade på universitetet.
 
"De har vi avtal med så du får 20% på priset"
 
Dvs. samma pris som jag betalat som student... Bra bra.

Kommentarer

Postat av: SofiaA

Publicerad 2012-10-10 23:44:05

Gött mos! Gym är dyrt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela