vismut

Barn-/mammavakt

Publicerad 2012-09-23 10:35:00 i Allmänt

Flugis fyllde 25 i veckan och ville fira med middag på Riva i fredags. För att alla lokförare skulle hinna hem från sina praktiker så var inte bord bokat förrän vid 20.30 och jag vet inte hur många mackor jag hann trycka i mig hemma innan det var dags för förrätten. Inte tillräckligt många skulle det visa sig.
 
Den största anledningen till att jag inte äter oftare på resturang är inte att jag är snål utan att jag sällan tycker att maten man får motsvarar priset. Speciellt inte storleksmässigt. På Riva såg det dock lovande ut när Christians pastaportion var rejäl och de som beställt oxfilé blev tillsagda att de kunde få mer potatisgratäng. Så döm om min besvikelse när min röding kom in...
225:-

Jag: Ursäkta, skulle det inte vara potatis till?
Servitrisen: Men det är det. Potatis och blomkålspuré. Vill du ha mer?
Jag: Ja tack.
Axel: Det där hade Tilde (11mån) ätit upp.
Christian: Så där är det. Beställer man fisk tror de att man bantar.
Servitrisen kommer in med mer puré
Jag: Alltså, det här var en riktigt liten portion.
Servitrisen: Jag ska prata med kocken.
 
Så vad händer när jag ätit upp portion #1?
- Well:
0:-
Mycket bra service måste jag säga (även om jag fortfarande borde tagit potatisgratäng och oxfilé istället) och då kunde jag stå ut med alla skämt så som "Björn vill ha två pannacottor" vid efterättsbeställningen resten av middagen.
Sen blev vi kvar på Riva/Harrys/Sliver några timmar innan det var dags för hemgång och Turfning inne i city. I regnet. Kommer bli många stopp när jag vätternrundatränar med Christian i vår...
 
 
Tog lååååååååång tid innan jag somnade så lördagen var seg men på eftermiddagen fick jag besök av Åsa och Sigge som flytt hemmet och sökte asyl hos mig en natt.
Några timmar gick åt till att underhålla den rastlösa ettåringen i en tråkig lägenhet. Jag gjorde mitt bästa men jag vet inte, så kul verkade det inte vara:
 
Att öppna och stänga Christians stora resväska 43 gånger var betydligt roligare.
 
Och att vila lite i den ibland.

Efter nattning (inte i resväskan dock) och mat intog Åsa och jag varsin soffa där vi båda hade chipsen på en armlängds avstånd och såg en film (Hanna) som jag fortfarande undrar om den har börjat.
 
Barnsäkringen gick bra men stereon var svår att gömma. Undrar var han hittade tablettasken någonstans?

Kommentarer

Postat av: Mikaela

Publicerad 2012-09-24 15:06:10

men huur sött är det inte med barn som sover i resväska? *dör*

Postat av: mamman

Publicerad 2012-09-24 19:42:03

Jag säger bara: Karl-Uno!!!!!

Postat av: Björn

Publicerad 2012-09-24 20:10:21

Mamman som i min mamma? Jag fattar inte? Stamps?

Postat av: Björn

Publicerad 2012-09-24 20:11:26

Ahhhhhhhh! Nu fattar jag. Två portioner! Haha, ja, men han fick ju två olika rätter!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela