vismut

Ring ring

Publicerad 2012-09-08 08:55:00 i Allmänt

Om man behöver få något lagat eller så i Landstingets lokaler så ringer man FIXA på kortnummer 44000. För ett tag sen ändrade Landstinget riktnummer och alla kortnummer fick en 3:a framför sig. Dock inte FIXA. Många slår ändå 344000 och då försvinner sista 0:an och numret blir 34400. Ni kan ju gissa vem som svarar på det numret...............
Och ni skulle bara veta hur många som inte lyssnar vart de kommit ("cellbiologen det är Björn") utan rabblar upp vad de behöver hjälp med. Håhåjaja.
 
Annars var det ett telefonsamtal till min mobil i veckan som kunde ändrat kursen för mitt liv ganska så rejält. Samtalet gick något så här:
 
- Hej det är Björn.
- Är det Björn Ingelsson i Linköping?
- Ja? (Är det om något jobb? Har det hänt något? Har jag vunnit något?)
- Jag ringer från Marstrand. Vet du var Marstrand ligger?
- Ehh, västkusten någonstans?
- Mja. Jag har en lapp här som säger att Björn Ingelsson i Linköping vill köpa min butik.
- Va?????
- Ja, min Handlar'n-butik.
- Va?????
Ja, vi lyckades aldrig reda ut varför han hade en lapp på sitt skrivbord som sa att jag ville köpa hans butik men jag gav honom rådet att fortsätta till någon annan Björn Ingelsson. Vi är inte så många...
 
Och på tal om mobiltelefon. Jag ber om ursäkt till den/de som messade mig mellan tisdag och onsdag. Min mobil hängde sig och när i alla fall ett meddelande kom så kunde jag inte se vem det var ifrån och det var helt borta när telefonen startat om sig.
 
Såg Bourne på bio igår. Eller, kan man verkligen säga att man såg Bourne på bio när Jason Bourne inte var med i filmen. Skumt.

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2012-09-09 16:25:57

Om du någonsin får reda på vilken Björn Ingelsson han sökte får du definitivt blogga om det igen. Mitt första tanke var dock att någon skämtade med dig och skickade in ditt namn för att jävlas?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela