vismut

Stavfel

Publicerad 2012-09-05 20:08:00 i Allmänt

Bloggen har aldrig varit närmare att läggas ner än just nu. Det känns lite som att jag alltid skriver samma saker och så har jag tänkt på att jag kanske inte vill att vem som helst, typ framtida arbetsgivare etc., ska läsa. Samtidigt tycker jag att det är så roligt att kunna gå tillbaka i tiden och se vad jag gjort så lösningen kanske blir att skapa en lösenordsskyddad blogg och inte ge ut lösenordet - till någon. Alltså ha den som min egna dagbok. Aja, vi får se vad jag bestämmer mig för.
 
Sen sist: Har lekt med världens underbaraste Sigge. Innan Sigge med familj var hemma pratade jag med en tysk pilgrim påväg från Norrköping till Vadstena. Hon hade svårigheter att hitta sovplats i trakterna runt Västerlösa så jag lovade att förmedla bostad bland hundar, getter och Tilde om hon behövde. Hon hörde aldrig av sig - tur för dig Axel :-)
 
Winnerbäckkonserten var bra och jag imponerade på mig själv genom att kunna varje ord i 'Timglas'. Skumt! Var säkert 7 år sedan jag nynnade på den sist.
 
I natt drömde jag om halalslakt av lammungar. Vaknade med ett ryck kl. 04...
 
Min och ytterligare minst fem cyklar i cykelstället utanför lägenheten hade punktering i måndags. Sammanträffande?
 
Knäckte min andra spets till rullskidstaven. Fatta vad en ny kostar i normalpris: 269:- !!! Dessutom kommer frakt på det då Stadium slutat sälja. Fy tusan. Rullskidåkning lär ju vara en dyrare motionsform än hästpolo per km räknat. Köper nog en ny stav som Biltemaspetsar passar på istället...
 
Positivt: Santa Marias grillkrydda är numera fri från glutamatskit!
Efter en titt i kalendern kunde jag idag konstatera att jag för precis fyra veckor sedan guppade runt på Medelhavet och badade i det klarblåa vattnet. Värt att minnas nu när solbrännan inte är lika imponerande längre.

Kommentarer

Postat av: Linnéa

Publicerad 2012-09-06 11:05:11

No, don't do it! Du är den enda av mina bekanta med blogg som faktiskt skriver kontinuerligt. Gissa vad tråkigt jag får det om jag inte ens kan få läsa din blogg?! Det blir väl mer grubblandes över genteknik och biogasreaktorer... men jag tvingas ju uttråkas av mitt eget liv istället för någon annans :P Och vem ska nu motivera mig till att röra lite på mig emellanåt, inte hurtbullen Björn.
(Ja, nu kryper det fram att jag läser din blogg ibland...)

Bra där med grillkryddan. Ska jag komma ihåg när jag handlar nästa gång. :)

Postat av: Åsa

Publicerad 2012-09-06 18:31:04

Håller med föregående talare: gör det inte!
Eller, skaffa med lösenord som du kan ge till tillexempel mig :)

Och är det så länge som fyra veckor sen??!

Postat av: Björn

Publicerad 2012-09-07 07:44:51

Linnéa: Världen kanske behöver att du tänker över biogasreaktorer före att du läser min blogg!

Åsa: Jag vet! Visst är det otäckt att det redan har gått fyra veckor!
Blir det lösenord så var ju tanken att inte ge ut det till någon men vi får se närmaste tiden.

Postat av: Winnerbäck-fan

Publicerad 2012-09-07 21:11:38

Det vore trist om du la ner eller inte lät oss läsa :(

Tack för en bra konsert i Vidingsjö för övrigt! Nästa gång får jag se till att ha bättre skor, snacka om att det ömmade dagen efter!

Postat av: Björn som hade också dåliga stå-skor

Publicerad 2012-09-08 09:01:55

"Tack"? Vem bjöd vem egentligen?

Tack tack :-)

Postat av: PL

Publicerad 2012-09-11 20:53:04

Nej, inte lägga ner! Fortsätt skriv. Och vad gäller eventuella framtida arbetsgivare så tror jag inte du har så mycket att oroa dig för. Så vitt jag vet är det ganska tomt med skämsbilder och annat censurerbart här.

Och du...grillkrydda köper man inte; man gör egen.

Grillkrydda utan E:n

1 msk grovmalen svartpeppar
1 msk salt
1 tsk vitlökspulver
1/2 tsk cayennepeppar
1 msk paprikapulver
1 tsk timjan
1 tsk spiskummin
ev 1/2 tsk muskot

Postat av: Björn

Publicerad 2012-09-12 20:15:03

Är det så man överlever i USA?

Postat av: PL

Publicerad 2012-09-13 03:22:24

Precis. Om man inte vill bli fullständigt konserverad av alla E:n man annars får i sig...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela