vismut

Vad kvinnor vill ha

Publicerad 2012-09-12 20:07:00 i Allmänt

I samband med att min anställning tog slut sista maj slutade jag naturligtvis som brandombud för avdelningen också. För några veckor sedan började institutionens brandkoordinator att skicka mig en massa mail och ja - hon fick visst information om alla nyanställda och ville ha min hjälp.
En stor brandövning med rök och allt är i antågande så en uppdatering till personalen om hur man evakuerar huset var därför på sin plats.
 
Klart jag kan. Om inte för att äntligen få dra på mig den gula utrymningsledar-västen under övningen. Men hur får man folk till ett sådant möte?
Jo, är det något jag lärt mig under mitt fem år långa förhållande med tjejerna/kvinnorna/damerna på 13 så är det hur man får dem till fikarummet:
 
Min vana trogen bjöd jag på äpplekaka. Med lite hjälp av pl. 12 försvann två kakor rätt snabbt.
Senare på gymmet blev det brandlarm och då kunde man notera hur ALLA gick ut samma väg som de kom in. Ajajaj. Hoppas de som lyssnade på mig under fikat vet att det finns två olika vägar ut från Cellbiologen...

Kommentarer

Postat av: SurÅsa

Publicerad 2012-09-12 20:56:02

Men fifan!
Skrev just en sjuhelvetes jefla lång kommentar och så ballade sidfanskapet ur vid uppladningen.
Nästan lika lång som hela ditt inlägg var den, kommentaren :)

Postat av: Björn

Publicerad 2012-09-12 20:59:07

:-(
Kan man i alla fall få en kortfattad sammanfattning?

Postat av: FortfarandesurÅsa

Publicerad 2012-09-12 21:07:19

Det handlade väl om att jag åt kaka utan att veta vem som gjort den, god!
Och att jag är glad att jag slipper övningen nästa vecka eftersom jag är hemma med Sigge. Och Peter tycker övningen är idioti (helt otippat va!?)

Postat av: Björn

Publicerad 2012-09-12 21:41:51

:-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela