vismut

Inte helt enligt planerna

Publicerad 2013-04-28 21:03:37 i Allmänt

Igår skulle jag och Christian cykla till Åtvidaberg, äta en hamburgare, cykla hem och grilla.
 
Det blev jag själv till Åtvid då Christian låg utslagen med migrän, tre bananer och stekt kött.
Att det inte blev hamburgare var för att stället där jag skulle äta numera var en färgaffär (!) och jag inte ville ge mig in i centrum o leta efter något annat, jag hade ju trots allt två bananer kvar... Mmmmm, jag ångrade mig någon mil senare, shit va' tom jag gick.
Grillning blev det inte heller för det regnade ganska bra när grillen skulle tändas så det var bara att dra igång spisen.
Innan jag gick tom var det dock en riktigt skön tur!
 
Den var dock lite för lång med tanke på statusen på min rumpa och mina ben och mycket riktigt så fick jag ont i ett knä med tre mil kvar.
Besökte min massör innan grillningen:
"Fokusera på sätet. Och så har jag ont i knät."
"Insida, utsida eller fram"
"Fram."
"Har du slarvat med stretch av rumpan?"
"Mm."
"Det är därför."
 
Ja jäklar, efter tryck på gluteus triggerpunkter och lite (ja, det finns saker som gör ondare) smärta så fick hon ordning på det hela. Idag är jag nästan symtomfri och det jag trodde var en vecka borta från cykeln blev inget alls. Tack!
Men det finns som sagt saker som gör ondare - riktig massage är inte skönt - som t.ex att trycka på tiggerpunkter under armhålan. Mer om det i ett annat inlägg där jag ska erkänna att jag är vanskapt...
 
För att undvika att gå tom på energi fler gånger åkte jag till XXL:
20x221kcal
 
Där här reklamskylten, som står på en bakgård i Bestorp, är lite felplacerad:
Christian: Hälsa Rodney att han ska kräva tillbaka pengarna han la ut för att få sin reklam på den här. Jag tror inte så många i Bestorp åker till Motala för att klippa sig. Valentino kanske har utkörning?
 
Idag gjorde jag första aprilbesöket hos Å, J & S. Vi grävde kompost.
 
Sigge har äntligen lärt sig säga Björn - på gott och ont kan jag tycka:
"Buörrn, Buörrn, Buörrn. Kom. Buörrn. Kom. Kom. Kom."

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela