vismut

Jag ska bara...

Publicerad 2013-04-12 20:08:00 i How do you always manage?

Nej. Det är tamejtusan aldrig "bara" när det gäller mig och cykel-mek. Igår, i en reklampaus, fick jag för mig att skruva bort pedalerna till racern eftersom de ska med på resan (ja, man hyr en cykel utan pedaler hur skumt det än låter för icke insatta...).
 
Lång historia kort. Jag fick bara inte bort dom. De satt så extremt hårt och jag tog i så mycket så att jag till och med drog upp en sträckning i ryggen igen. Och ja, jag vet att pedaler är gängade på lite speciellt sätt men nej, de gick inte att få bort.
 
På bilden syns två av tre insexnycklar som jag använde samt även pipen på en oljeflaska...
 
Vad gör man då? Kollar youtube och forum så klart.
Där stod bland annat att man skulle se till så att kedjan låg på den stora klingan så att man inte risker rejäla jack i handen om man slinter. Hmm, tur jag inte slant...
 
Youtube visade en cykelmekare med en väldigt lång hävarm på sin insexnyckel så idag tog jag racern till affären på Djurgårdsgatan. Ujujuj. Det tog tre man (cykelmeken, jag samt en annan kund). Cykelmeken med sin 20cm långa nyckel, jag höll i ställningen cykeln hängde på och den andra kunden i cykeln.
Nej, den gick inte att få bort.
 
Då säger en annan kund: -Ni kanske kan dra lite åt andra hållet?
Jag och cykelmeken i munnen på varandra: -Nej, det här är rätt håll (vilket det var).
Kunden: -Men om ni kan dra åt den lite kanske den börjar röra på sig.
 
Cykelmeken tyckte att det lät bra och började ta i som tusan åt fel håll - och den lossnade!
 
"Väldigt märkligt, dom är ju felgängade, det har jag aldrig varit med om tidigare".
 
Suck. Jäkla tur bara att jag fick för mig att göra det igår så jag hann be om hjälp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela