vismut

Saknar Playitas #1

Publicerad 2013-04-22 08:27:24 i Allmänt

Reality check 1:
Tänk er den bästa hotellfrukost ni ätit. Och den näst bästa. Och den tredje bästa. Tänk er sen att alla tre finns på ett och samma ställe och att du får äta av den i en vecka.
 
Snacka om att fallet då blir djupt när verkligheten knackar på dörren:
Det slog mig dessutom i all lyx i lördags att det inte ens fanns mjölk hemma till mångdagsfrukosten...
 
 
Reality check 2 kommer snart. Jag har inte ägnat jobbet en tanke på en hel vecka, jag är helt nollställd, så jag hoppas att jag lämnade mig själv en måndags-to-do-list som väntar mig när jag kommer.
 
Det var inte helt sant det där om att inte tänka på jobbet. Jag har både försökt förklara hur jag räknade ut min simtid i Vansbro m.h.a masspektrometrierfarenheter samt hur slemsvampar kan användas i stadsplanering. Ha! Jag tror de som lyssnade var mer fascinerade av hur exalterad jag var när jag berättade än över det jag faktiskt berättade...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela