vismut

Slut på hockeysäsongen

Publicerad 2013-04-06 15:27:49 i Allmänt

Sigges mamma och pappa åkte till Södertälje igår för att se Leksands sista match i Allsvenskan för den här gången. För visst är det väl nu Återtåget börjar? (ja Johan, jag är lika nöjd med det skämtet som Trycko Drae)
 
Sigge själv fick sova hos mig men först tillbringade vi någon timme i lekparken för att trötta ut honom ordentligt. Riktigt roligt blev det dock först när han hittade en bil i sanden...
Bilen åker rutschkana
 
Bilen gungar

Jag är glad att jag köpt plastmatta till köket. Tänk att pannkaka kan kladda så!
 
Sen utförde jag ett test:
Vilket lag hejar Sigge på?

- Sigge, vilket lag är bäst?
"Bäst. Bäst. Bäst."
Sen tänkte jag att jag skulle få filmbevis när han sa bäst bäst bäst....
 
 
Nä, han är nog LHCare trots allt.
 
Skrik efter huvudislagning botades med polisbil på Östnytt och massor med traktorfilmer på Youtube.
 
Sövandet gick på 15minuter. Jag låg i min säng och lyssnade på SAIK-LHC och Sigge i sin. Trodde jag lyckats på 8min men riktigt så bra gick det inte.
 
För mig tog det sen längre tid att somna. Jag hade svårt att slappna av med en grymtande och snurrande människa i mitt sovrum. Lite skraj var jag där att det inte skulle bli många timmars sömn då jag var förvarnad på vaken Sigge kl. 5. Jobbigt då när han börjar skrika 5.02. Som tur var räckte det med en kram och uppflyttning till madrassen igen så sov han, och jag, till tio i sju!
 
 
 
Oj. Nu har jag visst bråttom iväg.

Kommentarer

Postat av: Fanny

Publicerad 2013-04-08 21:16:15

Åh vad mysigt att vara barnvakt Björn! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela