vismut

En fest på slottet

Publicerad 2013-08-18 17:17:37 i Allmänt

I oktober 2006 när jag var på en inflyttningsfest i Lund som ingen riktigt minns berättade Per för mig om en jättesöt kursare som han skulle samla mod till att bjuda ut. Well, det gick ju ganska bra får man ju säga:
 
Örberga kyrka, augusti 2013

Den efterföljande festen var på Vadstena slott.
 
God mat (speciellt förrätten!) och trevligt folk. Riktigt kul att träffa några gymnasiekompisar som jag inte träffar speciellt ofta. Det planeras redan för återträff 2014. Lokal är fixad, nu ska bara alla epostadresser letas upp och det ligger på MrHittaAlltPåInternet (jag dvs).
 
Lilla fröken som hade alldeles för bråttom ut för två veckor sedan, "Klara", var med på festen och som den bästa barnvakt som jag är tog jag henne från Annicas famn så att Rydkvistarna fick dansa bröllopsvals igen.
Det var nästan hundtricket faktiskt. Dock tog det en stund innan folk insåg att det inte bara var en filt jag hade i knät...
 
Idag bjöds det på lunch hemma hos Pers föräldrar. Mycket gott även om smaken av den rökta laxen gärna får försvinna från min mun/hals/mage? nu så här fem timmar senare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela