vismut

Tävlande

Publicerad 2013-08-04 11:40:00 i Träning

Igår var det dags för min andra triathlontävling - en tiondels ironman (380m simning, 18km cykling, 4,2km löpning) i Björsäter.
Uppladdningen var ju ganska dålig. Dels ingen vidare träningsbakgrund, inte tränad för korta, snabba, distanser, en varm förmiddag i solen på hoppbanan i Ekenäs, inga simglasögon i packningen samt inte med på anmälningslistan (och inte i resultatlistan för den som kollat där heller).
Jaja, med allt det i bagaget är jag nöjd med mina 58.0* eftersom jag knappt trott jag skulle komma under 60min.
 
Det finns inga kort då min det endast var Sasha som var med och hejade och hon missade ändå målgången. Simningen gick verkligen skit när jag inte hade simglasögon. Växlingen till cykel gick dock super och jag plockade massor med placeringar men jag drog på mig FRUKTANSVÄRD mjölksyra efter 1km så med ett bättre upplägg hade cyklingen kunnat gå bättre även om den nu gick ganska så bra. Löpningen var tung. Det var mer elljuspårslöpning än jag trott och värmen gjorde det hela jättejobbigt. Med 1,2km kvar kokade huvudet och jag frös(!!!) - riktigt otäck känsla.
 
150m från mål sprang jag om Henrik, mannen till Idas kompis där hon har sin häst. Han var trött men nog f*n kom han på insidan med 50m kvar till mål och spurtade om mig. Linda var nöjd då Ida har större häst men hon har snabbare karl. Pfff. Han fick 58min 5s och jag var ju någon sekund efter även om jag inte fått någon officiell tid än. Plats 27 av 127 herrar. Mer än en minut bättre än bästa dam och typ 8min efter herrsegraren. Det bästa med loppet är trots allt att jag känner att jag är duktig. Det finns massor med sätt som jag kan kapa flera minuter på. Nästa år satsar jag på topp 8!!!
 
För den som är lite inne på pulsträning kommer här loggen från löpningen. Medelpuls: 90% av maxpuls. Tror ni jag mådde bra?
 
Cyklingen var lite lättare. Medelpulsen låg bara på 88% av max................
 
Sen återvände jag till hoppbanan och rev hinder, det var lika svettigt som triathlon men inte alls lika jobbigt för pulsen som tur var. Kanske borde ha loggat det också!
Hopp
 
Här satt jag och släppte ut ekipagen när de hoppat klart. Jag var minst ivägen så och så fick jag skugga ett litet tag.
 
Ida var allt-i-allo och här är hon måldomare

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-08-04 18:08:48

Bra jobbat! Du lär ju producerat än jäkla massa laktat. Undrar när det försvinner ur kroppen?

Postat av: Björn

Publicerad 2013-08-04 19:32:15

Tack Jonas! Jag återhämtar mig väldigt bra och en timme efter målgång känner jag inget alls. Men så klart, skulle jag köra ett tempopass idag skulle jag säkert känna av loppet.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela