vismut

"Lätt snöfall"

Publicerad 2013-12-08 21:09:00 i Allmänt

Mia frågade i fredags om julstämningen infunnit sig. Njae, men den här helgen har i alla fall varit ett steg i rätt riktning.
Först ägnades en timme i fredags åt att se ikapp alla Julkalenderavsnitt. Lördagen gick i saffranens tecken; lussekatter, saffransbiscotti och paella. Mums!
 
En promenad i ett vintrigt Tinnerö i sällskap med en snöälskande hund hanns också med.
 
 
Idag gjorde jag i ordning skidorna för framtida bruk och klämde in en löptur innan det var dags för kalas. Jag har bloggat om det förr och det är inget nytt under solen - min stackars vänsterfotknöl får utstå en hel del misshandel från den högra.
 
Sen var det ju som sagt dags för kalas - Axel har fyllt 30 och det var mat ute i Kråkorp. Eftersom det var klass 1-varning utfärdad och snöandet började så smått vid kl. 12 messade jag Axel om vädret där ute men fick som svar "det är lätt snöfall". Well, det lätta snöadet tilltog och det var ganska så rejält med snö när det var dags för hemfärd. Axeln fick ta ut sin Caddy och spåra upp till stora vägen :-)
På väg TILL Axel. Hem var det inte så här bra väglag...
 
Vi kom trots allt hem och då aktiverade vi den snöälskande hunden lite innan det var dags för simskola.
 
Nu lever inte frisbeen längre (det kan man se på Idas blogg).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela