vismut

Mellandagsblogg - nytt försök

Publicerad 2013-12-29 10:47:00 i Allmänt

Julveckan inleddes med några timmars jobb på min lediga (klämdag) måndag. Jag ska skriva ett bokkapitel som inte har ett dugg att göra med det jag gör nu så därför måste jag ta annan tid att skriva det på.
Efter det kunde jag inleda min julledighet och åkte till Motala för att fira dubbel jul.
 
På julafton var det "vanlig" jul med mat, gran och julklappar. Jag sprang en runda också men hade svårt att få upp tempot - kanske kan det ha varit något i kroppen för på natten sen hade jag ont i halsen och så blev jag seg i kroppen under 2-3 dagar. Jaja, jul var det ja:
 
 
Istället för köttbullemacka på juldagsmorgonen firades det Australisk jul med champagne, mango, annanas och baugetter. Dessutom grillades det lammstek på eftermiddagen.
 
 
Kvällen gick i spelandets tecken:
 
På söndagen stod det skridskor på schemat och eftersom Ida och Sasha skulle komma var det bäst att klippa klorna på Dino (onödigt jobb - Dino gömde sig hela tiden Sasha var på besök...).
 
Med nyslipade skridskor efter 10-års skridsko-inaktivitet tog så den fd. bandyspelaren sina första skär. Det tog sig väldigt bra och det var nog tur för mig att det inte fanns isyta att ikapp-köra på.
 
Själv var jag (inte) snyggast klädd på isstadion...
 
Solen skiner och det känns som vår. Dags för våraktivitet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela