vismut

Sen sist

Publicerad 2013-12-16 19:57:00 i Allmänt

I fredags bröt jag min tradition och var inte på tandläkarbesök på Lucia. Istället såg jag ett luciatåg på jobbet - mycket bra i år.
 
Sen var det disputation och efterföljande disputationsfest för en gammal gymnasiekompis, Sven.
 
Alltså blev lördagsmorgonen lite seg (och kall! Det var något fel med värmen i huset) men på eftermiddagen var det dags att ta in hö i Idas stall (då blev man varm). Tyvärr stilade jag lite för mycket och överarbetade så att jag fick ajaj i ryggen men nu är det hyfsat igen.
 
På kvällen firades det en 25åring i Gistad och även fast jag var chaufför så blev söndagen lite seg. Men lite hann vi med i alla fall - som t.ex. att bygga pepparkakshus.
Ingen behöver vara avundssjuk på mitt hus den här gången heller - suck så uselt det gick. Jag skyller på att det saknades florsocker hemma och att googles alternativa recept inte gav speciellt bra hållfasthet...
 
 
 
 
Men Sasha tyckte nog att det var fint i alla fall:
 
Ida och jag dekorerade varsin halva. Jag skulle säga att det blev 1-1 (om det nu hade varit en tävling alltså :-P )
 
 

Kommentarer

Postat av: PL

Publicerad 2013-12-26 02:46:42

Meh. Hört talas om Karlssons klister, eller?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela