vismut

Ajuste'

Publicerad 2013-02-04 20:55:41 i Allmänt

* I Melodifestivaltider är TVutbudet inte det bästa på lördagar kl. 20 men jag hittade en film på kanal 5. Jag önskar att jag inte hade gjort det. Två frågor: Varför satt jag och såg hela? Är inte alla filmer om jordens, hotande, undergång uppbyggda på samma sätt?
1. Ja säg det.
2. Jo.:
Spelare: God forskare. God miljöaktivist. Elak oljebolagschef (här tillika aktivistens pappa). Elakt advokat-ex till aktivisten som fått henne att förlora vårdnaden om deras unge. God man som blev ond då han dömdes för vållande till annans död när hans brorson dog.
Nyckelhändelser: God forskare spelar hjälte (tänk Stormare i Armageddon - fast denne överlever). God miljöaktivist smugglar med sin son en mobiltelefon på skolresan. Tror ni mobiltelefonen kommer till användning när katastrofen är ett faktum? - Ja. Elak oljebolagschef som får det hett om öronen. Elakt advokat-ex som blir lite godare när gemensamma sonen är saknad. God man som blev ond blir god igen då han spelar hjälte och räddar sin instängda bror från en säker död. Och jo då. Visst uppstår det tycke mellan den goda forskaren och den goda miljöaktivisten.
 
* Astras lokaler och projekt i Södertälje har köpts upp och ska dras igång igen. Bra så. Det är fortfarande 30-40% som inte har hittat en ny anställning så här ett år efter nerläggningen. Hoppas det här lättar upp arbetsmarknaden lite.
 
* Lottas och mitt experiment gav inget. Idag. På det igen imorgon!
 
* Man kan ju alltid byta bana och bli personlig tränare. Eller inte. Mina kunder skulle nog inte komma tillbaka. Igår såg jag snabbt till att fixa mig en sparringpartner på boxen då jag för allt i världen ville undvika den s.k. kickboxar'n. Hmm, killen var slut redan efter en kvart så resten av passet var det jag som pushade honom samtidigt som det var jag som slog...
Idag var det samma sak på TRXen. -Hej. Kör du med någon? -Nej, jag kör gärna med dig. -Vad heter du, så vi kan pusha varandra? B heter jag. -E. Bra, jag har bara kört en gång tidigare och då kände jag inget efter så jag behöver mycket push.
35min senare ligger E. med benen högt i rummet bredvid samtidigt som jag fick springa till kiosken och fixa dextrosol. Hoppas hon får träningsvärk i alla fall!

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2013-02-05 09:20:58

Hahahahaha!
"35min senare ligger E. med benen högt i rummet bredvid" var det roligaste jag läst på länge!

Postat av: Ulrika

Publicerad 2013-02-05 13:49:32

Hahaha skrattar också högt! Av samma orsak som Åsa!

Postat av: Björn

Publicerad 2013-02-05 16:56:33

Hmm.

Postat av: PL

Publicerad 2013-02-05 17:30:56

Instämmer ovan! Tror du skulle bli en skitbra PT, jag skulle definitivt komma tillbaka! Men så gillar jag ju blodsmak och svimningskänsla...:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela