vismut

Alla IKEares dag

Publicerad 2013-02-15 19:12:46 i Allmänt

Torsdag-fredag var hela institutionen iväg på Vildmarkshotellet i Kolmården för föreläsningar och socialt umgänge. Mycket uppskattat av mig. Det är verkligen intressant och nyttigt att lära känna sina arbetskamrater på annat sätt än det där vanliga fikarumspratet.
 
Nog för att det är en stor institution bestående av en salig blandning (administrativ personal, lärare, doktorander, läkare och forskare i vitt skilda ämnen (allt från medicin till logopedi)) så föreläsningarna inte kan passa alla samt att jag tycker det är viktigt att gå på de schemalagda föreläsningarna, så kunde jag bara inte förmå mig att gå på "Nytt curriculum för läkarprogrammet". Nej, jag och mina två kumpaner skolkade och tillbringade ett bra tag i hotellets SPA-avdelning.
 
Utsikt över Bråviken från bubbelpoolen
 
Nog trodde jag att det var fler som skulle vara lika busiga som oss men nej - vi hade hela avdelningen (nästan) helt för oss själva! Förutom vattenrelax gav Lotta och jag oss på bastun - i några minuter. Fy tusan. 90 grader!!!
 
Åsa och Lotta i utomhuspoolen...

Vidare var det dags för föreläsning, middag med underhållning samt bar&dansgolv. Jag som hade planerat vårens enda dricka-mer-alkohol-än-en-öl-till-maten-kväll tyckte det var tråkigt att mina två kumpaner mer såg fram emot att få sova en hel natt. En av dem ändrade sig dock och vi tillhörde gänget som blev ombedda att lämna baren när det var stängningsdags. Tungt och ont huvud imorse när det var dags för uppstigning, hotellfrukost och fler föreläsningar.
 
Ni vet att jag trivs på jobbet och därför var det riktigt skönt/kul att höra att mina två gruppkamrater, efter vin&drink, berättar för mig hur roligt de tycker att de har i gruppen efter att jag började där. Det känns så klart jättebra att få reda på det. Ibland är jag skraj att jag pratar ihjäl dem eller att de bara tycker jag är jobbig med alla mina tvära kast, nya teorier&tankar. Bra för egot!
 
Två gånger under dagarna har jag vikt mig av skratt. Ena gången kunde jag dock inte vika mig dubbel då ett bussäte var ivägen - aj...
 
På tal om aj och huvudvärk. Passerade apoteket på väg hem från jobbet. 0µl nässpray och en (1) alvedon hemma duger inte när det kändes som att vi bara var två friska individer på hela hotellet. Hypokondriker? - Mm, på goda grunder den här gången.
Öppnas imorgon?

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2013-02-17 20:22:05

Trodde du var tuffare än så...
90 grader i bastun är väl inte så farligt.
Det pallar ju till och med Bruno ;)

Postat av: Björn

Publicerad 2013-02-17 21:32:00

Tss. Bruno har väl tränat på bastande bättre än mig. Stackars liten!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela